Wat ga ik aantreffen? - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu Wat ga ik aantreffen? - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

Wat ga ik aantreffen?

Blijf op de hoogte en volg Annelies

20 December 2015 | Nederland, Oost-Souburg

Zo nu en dan (niet eens heel vaak) kijk ik op de site van workaway of er nog nieuwe dingen bij zijn gekomen mbt Catbeach. Eigenlijk is er altijd wel iets veranderd, maar meestal is dat net een kleine wijziging in de manier waarop de tekst is opgesteld.
Nu stond er echter een nieuw reisverslag van iemand die mij is voorgegaan. Een reisverslag dat mijn wenkbrauw even deed wiebelen. En wel vanwege de volgende stukjes (let wel: er is flink in geknipt!)


[i]However we also realized that it has reached a tipping point where its animal capacity has far surpassed the capacity of the care takers. ... the home is barely functioning on a day to day bases.... Improving sanitization/infection disease control, decluterization, and organization are all desprately needed... Originally we where going to stay in a tent on the property but decided to stay at a near by Guest house instead. A good 2-3 day project would be making one of the areas there livable so volunteers can have a place to stay. (That's just one suggestion but obviously there are numerous projects)...[/i]


Ik lees er toch vrij duidelijk in dat er eigenlijk op dit moment geen acceptabele plaats is voor de vrijwilligers. Kennelijk wordt de hele onderneming toch meer "Robinson" dan ik dacht.
Dat maakt overigens niet dat ik twijfel. Nee, integendeel. Het maakt eerder dat ik 5 weken maar zo kort vind. En dat het nog zo lang duurt!
Nog 65 dagen voor vertrek. Dat is al vrij snel. En duurt nog ontzettend lang. Toen ik naar Ghana ging had ik vooraf een lijstje met "dit nog halen, dat heb ik ook nog niet" en dat heb ik nu totaal niet. Ik heb volgens mij niets meer nodig. Alleen een camera die mee kan. Zonde om het bij m'n mobiel te houden daar. En ik heb een toffe camera, maar die is niet van mij dus gaat niet mee. Meer kan ik niet bedenken, ik wil niet al te veel zooi meezeulen en heb dat ook helemaal niet nodig. Wat ik nog wél nodig heb zijn bepaalde skills. Het maken/bijwerken van een site in wordpress bijvoorbeeld. Daar ben ik wel iets mee aan het oefenen, in die zit dat ik het heb geïnstalleerd en verder ben ik nog niet. Kan dat mezelf wel leren, maar dat gaat wel heel lang duren.

Het eerste sponsorbedrag is ook binnen. Niet eens zo bedoeld, maar kreeg ineens geld voor iets dat als vriendendienst bedoeld was. Dan hoef ik er geen 2x over te denken hoor! Dat gaat linea recta de kattenpot in.

Qua thuisfront is ook alles geregeld. Hailey heet ze, een dame uit Californië die begin '16 door europa komt reizen en aansluitend in mijn huis komt om voor huisje-boompje-beestje te zorgen. Ideale oplossing; zij een gratis huisvesting en ik geen zorgen. En het belangrijkste: geen gedoe voor Java en de katten. Ook Carlito zal ze voor zorgen. Maar die redt het sowieso allemaal prima en staat lekker met zijn vriendjes te klieren.

Wat overblijft is aftellen. Kerst en oud en nieuw vliegen voorbij, en dan is het ineens al januari. Gaat ongetwijfeld aanvoelen als laatste loodjes, want februari staat al in het teken van koffer pakken en rondstuiteren.

Nog maar 65 dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 137142

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: