Het aftellen gaat bijna beginnen - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu Het aftellen gaat bijna beginnen - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

Het aftellen gaat bijna beginnen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

11 Januari 2016 | Nederland, Oost-Souburg

Ja, bijna gaat het aftellen beginnen. Met nog 44 dagen te gaan is het nog iets te vroeg om écht af te tellen. Nog 41 dagen voordat Hailey komt. Dat is de workawayer die in mijn huis komt als ik er niet ben. Zij zal voor huis en alle beestjes zorgen zodat ik onbezorgd weg kan.

Voor vertrek moet er nog wel e.e.a. gebeuren. Allemaal kleine projectjes die gewoon even af moeten. En als je me een klein beetje kent dan weet je dat dat hét signaal is om in de kip-zonder-kop-modus te gaan. Zelden kan ik zó goed achter mijn eigen staart aanrennen en ben ik de hele dag druk bezig. Terwijl ik 's avonds dan werkelijk geen idee meer heb wat ik eigenlijk gedaan heb.
Eerste stap wordt ordenen dus. Een checklist, met moetjes en willetjes. En dingen die nog gekocht moeten worden. Al is dat momenteel geloof ik alleen een badpak. De rest koop ik wel daar. En er moet nog e.e.a. binnenkomen aan flodderige jurkjes, hihi!

Hoe dichterbij het komt hoe minder concreet het allemaal wordt trouwens. Waar ik een maandje geleden nog flink bezig was met kijken naar wat het eiland allemaal nog meer te bieden heeft is dat een beetje naar de achtergrond geschoven en begin ik me vooral af te vragen in hoeverre het echt wel leefbaar zal zijn. Ik bedoel, ik kan best met een grote mond roepen dat ik prima op het strand kan slapen. Maar of dat zo is is maar de vraag natuurlijk. Ik heb genoeg naar "echte meisjes" (in de jungle bv) gekeken om te weten dat dat nooit mee kan vallen. Het moet je referentiekader maar zijn he :D

De foto's van Cat Beach stemmen me enthousiast en wat droevig tegelijk. Er zitten wel heel erg sneue exemplaren tussen. En ik kan ze niet eens allemaal mee naar huis nemen. Raar hoor, ik ben er nog niet eens en zie er al tegenop om er weer weg te moeten straks.
Het enige dat ik kan doen is zorgen dat ik genoeg geld inzamel om mee te kunnen nemen zodat ik er een paar écht kan helpen met medische zorg etc. Wapperende handjes doen veel, euro's doen weer andere dingen. Maar laat inzamelen nou precies iets zijn waaraan ik een enorme hekel heb.

Nog 44 dagen, waarvan 30 werkdagen. Dat is nog maar 14 dagen vrij. Gek, hoe dichtbij en ver weg een datum tegelijk kan zijn.