Dag 9: lekker weer! - Reisverslag uit Ayer Tawar, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 9: lekker weer! - Reisverslag uit Ayer Tawar, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 9: lekker weer!

Blijf op de hoogte en volg Annelies

02 Maart 2016 | Maleisië, Ayer Tawar

Gebeurt er ook weleens wat leuks vraagt Kino gosteren.
Ja! Er lopen zo gruwelijk veel katten dat er echt een paar met een beetje extra bij zitten. Ik maak volop speeltjes en krijg steeds niet eens de kams om ze af te maken omdat er dan alweer latten aan hangen. Ik knuffel heel wat af en onderling met de andere vrijwilligers klikt het goed.
Ook het land zie ik graag, met al z'n bloemen en aangename temperatuur. Mensen leven op straat en een klok is onbelangrijk. Je kunt voor iets meer dan 1 euro een gekoelde verse kokosnoot van een rietje laten voorzien, zalig!

Toch zijn het de minder leuke dingen die dieper erin hakken.
Van de week had een of andere verlamde kater al een kitten doodgebeten: vandaag heeft hij er weer een gepakt. Gelukkig leeft t nog maar we zagrn vanavond wel dat het achterpootje gebroken is.
Ritje dierenarts dus. Zou je denken. Nou echt niet he. Want ze was te laat en had ook geen cash. Maar nou komt t: ze zijn uit eten geweest. Ik zeg ze. Want ik vind niet dat je hele dagen kunt klagn over geld en dan uit eten gaan. En ook nog trots vertellen dat ze dat bijna wekelijks doet.

Hopelijk dan morgen met die kleime naar de dierenarts, hopelijk belt ze ook naar degene die Cuddles wilde adopteren. Maar gaat ze ook niet achteraan.

Morgen naar de Tropical Fruit Farm. Lijkt me mooi!

Tot morgen!

• 03 Maart 2016 - 10:06

DNTZ:

Probeer oogkleppen wat deze vrouw betreft op te zetten.

Dat er zoveel dingen daar "mis" gaan in èèn week, is geen goed teken.
    Ik weet niet hoelang ze deze opvang voor katten al draaidt?
    Maar als er zoveel ongelukjes, katten die elkaar zo knauwen, ziektes die besmettelijk zijn, dat is niet helpen, dat is knoeien.

Dieren het aangenaam maken, maar onnodig lang laten lijden als er geen uitzicht op verbetering is.
    Is dat om geld te besparen?

Als er een kattenopvang nodig is, dan moet dat goed gebeuren.
    Goede ruimte, goede rutines, hygiene, goede voeding, medicijnen, veilig voor mens en dier.
    Deze vrouw is daar niet geschikt voor, zo te lezen of aan het eind van haar incasseringsvermogen en geen reeel beeld meer van hoe het verder moet.

Ga er lekker tussenuit als je kan.
    Verzorg jezelf goed, kom niet thuis met een nasleep door krabben van de katten (ookal bedoelden ze het niet slecht).
    En als je daar bent, richt je op de katten en laat haar links liggen met vriendelijke woorden van jou kant.
    Ze zal zich bedreigt door je kunnen voelen, want nederlanders zijn meestal recht voor hun raap en kijken de ander recht en indringend aan.
    Niet elke buitenlander kan daar tegen. ;)