Dag 10: Tropical Fruit Farm - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 10: Tropical Fruit Farm - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 10: Tropical Fruit Farm

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Maart 2016 | Maleisië, Tanjung Bungah

Vandaag mezelf redelijk aan mijn voornemen "ik doe de sporos en ben weg" gehouden. Wel iets uitloop omdat we er maar niet achter kwamen hoe het nou zat met de bus om naar de fruitfarm te gaan. Een gast en een van de nieuwe wilden ook mee, de gast haakte echter al af bij Alis, waar ik mijn camera nog moest halen. Daar vond ze het gezellig genoeg. De taxi bleek uit Georgetown (een uur rijden) te moeten komen. Ook niet handig. We zijn dus maar gaan lopen in de hoop op een lift of een taxi. Al snel gestrand bij de batikfabriek, gillend duur, zelfs voor westerse begrippen. Begrijp het wel, alles is handwerk, maar een leuk muurdoekje voor 700 euro? Daarvoor mag het eerder een behang zijn.
Gelukkig bleek er een shuttle te rijden vanaf de batikfabriek naar de farm, en toen haakte de nieuwe af. Die had er niet op gerekend dat het 42 ringgit was. Omgerekend iets van een tientje. Daarvoor heb je dan je shuttle, je entree, een rondleiding met uitleg van 3 kwartier, en een buffet van onbeperkt fruit en geperst fruit. En het was gaaf. Waanzinnig. Schitterende uitzichten, de smakelijkste fruitjes en prachtige bomen. Driewerf wow.

Eenmaal weer op cat beach wat fotos van de sporos gemaakt en stukjes over ze geschreven. Heb ik toch nog het idee dat ik mezelf nuttig maak zonder voor haar aan de gang te zijn.

Vanmorgen was een van de kleine rooitjes dood, maaaar ze is wel nu met die met het gebroken pootje (Felix) en Batman naar de dierenarts geweest. Het schijnt toch niet gebroken te zijn (zegt ze) en Batman is helaas niet door de keuring gekomen dus mag niet naar nederland. Zijn oogje is te slecht.

Morgenavond hoop ik een balancelesje te kunnen gaan volgen in Georgetown. Hopelijk is dat een beetje te combineren met de wekelijkse couchsurfmeeting.

Gisternacht sliepen er 4 vrijwilligers (nieuwe) op Catbeach en had ik de hele dorm voor mezelf. Nu zijn er 3 van catbeach ook naar de dorm en is alleen degene die puur uit financieel oogpunt naar catbeach kwam het nog een nachtje aan het proberen.

Morgenvroeg vertrekt de oude groep en zijn Michel en ik de oldbees.
Zelf ga ik morgen weer alleen voor de Sporos en eerlijk gezegd ook voor Ralphie. Een exacte kopie van Ramses ma! Maar dan de jonge versie.

Tot morgen!



  • 03 Maart 2016 - 19:43

    Maya:

    Goh.. Net even een paar updates bijgelezen, en dat is toch wel iets anders dan ik dacht... Veel succes en wijsheid gewenst!

  • 04 Maart 2016 - 15:01

    Pasaat (Marianne ):

    Jeetje Lies wat een heftig verhaal tot dusverre! Ik had er eerlijk gezegd een heel ander beeld bij.....ik zou het niet trekken hoor zo'n vreselijke vrouw en al die arme stakkertje van poezen kinderen die je weliswaar helpt maar voor hoelang? Ik vind het super dat je "gewoon" blijft en je plannen blijft verwezenlijken! Hopelijk komen er snel nieuwe vrijwilligers met wie je het ook goed kan vinden. Geniet van al het mooie om je heen en een virtuele knuffel voor jou en alle poezekinders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 136133

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: