Dag 23; gelukkig voel ik me prima - Reisverslag uit Teluk Bahang, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 23; gelukkig voel ik me prima - Reisverslag uit Teluk Bahang, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 23; gelukkig voel ik me prima

Blijf op de hoogte en volg Annelies

16 Maart 2016 | Maleisië, Teluk Bahang

Het was vanmorgen meteen al duidelijk, Lucy en Greg willen geen poot meer op catbeach zetten en hebben de hele ochtend gebeld naar alle dierenartsen op het eiland of er iemand langs wil komen. Helaas, willen ze niet...
Ook Richard wilde er na de introductie door Teviot niet meer zijn. Hij is naar Ali's gegaan en heeft de ochtend besteed aan het zoeken naar een nieuwe workaway. Gevonden ook; hij gaat naar een ecologisch hostel in Butterworth. Hilarisch, hij rookt als een ketter, zegt zo vaak "fucking" dat zijn afkomst duidelijk als wat is en het is een alleseter. En die gaat dan naar een hippieresort waar hij dat allemaal niet mag en is alsnog opgelucht dat het sowieso beter is als catbeach.

Gelukkig is ef ook een nieuwe vrijwilliger, die had er slechts een uur voor nodig om te bedenken dat ze ook in de dorm wil. Dus van een paar nachten alleen liggen we er nu met zn 3en...
Michel heeft bij Alis een privekamer, maar vertrekt morgen. Het gaat met zijn been echt niet goed dus hij zit liever in Batu Ferringhi.

Na de ochtendronde zijn we (Sam, Erica, Michel, ik) naar de tropical spice garden gegaan. Hele belevenis, met van die huid-etende guppies die aan je voeten knagen. Het zag er mooi uit allemaal, maar het mooiste was voor Sam. Hij vertrekt vrijdag en is nog aan het bedenken waarheen. Hij zag een vacature hangen voor hulpkok bij de kooklessen en ziet zich er al helemaal werken. Hij heef direct een gesprek grhad en hoort morgen wat ze hem kunnen bieden. Ik hoop voor hem dat het wat wordt, toen hij een aantal dagen geleden kwam sprak hij nauwelijks, nu is hij flink aan het opbloeien. En jawel, ook hij komt vrijdag naar de dorm...

Vanavond hebben we een rondje kliniek gedaan, Michel voor zijn been, Sam heeft een rare uitslag en zelf heb ik genoeg oorpijn om die weg te willen hebben voor ik ga vliegen maandag. En wat rare plekjes waarvan ik zeker wilde weten dat t geen sporo is.
Conclusie is dat mn immuunsysteem even niet meewerkt. Oor is ontstoken en spreidt zich uit richting kaak en sleutelbeen. Alle plekjes zijn idd geen sporo maar evengoed bizarre reacties op kleine dingetjes. Een kattennageltje, een keertje stoten. Normaal gesproken geen punt maar nu dus even wel. Ben een zalfje, oordruppels en een antibioticakuur rijker en mag een paar dagen niet met mijn oor in het water. En flink paracetamol om de koorts te onderdrukken. Had geen ideeeee dat ik koorts had maar allez, haar thermometer zal het wel warm hebben gehad. Zaterdag moet ik terug en dan is alles weer oké.

Heb inmiddels geleerd dat die indrukwekkende vogel wel degelijk een arend is geweest. Hij was echt prachtig,
Weet iemand hoe de andere vogel heet? Hij is blauwig en heeft in zijn staart 2 heel lange veren met aan het einde een soort hartje/driehoekje. Krijg het niet gegoogled...

Morgen monkeybeach!
Tot morgen!!

• 17 Maart 2016 - 01:08

Moeders:

volgens Nanda, die in afrika gewoond heeft, moet die vogel een racket tailed drongo zijn !

• 17 Maart 2016 - 09:54

Kino:

Fijn dat je je goed voelt ondanks de koorts en de oorontsteking, maar let goed op jezelf hoor!
    XXX Vandaag Monkey Beach, Enjoy!!!