Dag 23; gelukkig voel ik me prima - Reisverslag uit Teluk Bahang, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 23; gelukkig voel ik me prima - Reisverslag uit Teluk Bahang, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 23; gelukkig voel ik me prima

Blijf op de hoogte en volg Annelies

16 Maart 2016 | Maleisië, Teluk Bahang

Het was vanmorgen meteen al duidelijk, Lucy en Greg willen geen poot meer op catbeach zetten en hebben de hele ochtend gebeld naar alle dierenartsen op het eiland of er iemand langs wil komen. Helaas, willen ze niet...
Ook Richard wilde er na de introductie door Teviot niet meer zijn. Hij is naar Ali's gegaan en heeft de ochtend besteed aan het zoeken naar een nieuwe workaway. Gevonden ook; hij gaat naar een ecologisch hostel in Butterworth. Hilarisch, hij rookt als een ketter, zegt zo vaak "fucking" dat zijn afkomst duidelijk als wat is en het is een alleseter. En die gaat dan naar een hippieresort waar hij dat allemaal niet mag en is alsnog opgelucht dat het sowieso beter is als catbeach.

Gelukkig is ef ook een nieuwe vrijwilliger, die had er slechts een uur voor nodig om te bedenken dat ze ook in de dorm wil. Dus van een paar nachten alleen liggen we er nu met zn 3en...
Michel heeft bij Alis een privekamer, maar vertrekt morgen. Het gaat met zijn been echt niet goed dus hij zit liever in Batu Ferringhi.

Na de ochtendronde zijn we (Sam, Erica, Michel, ik) naar de tropical spice garden gegaan. Hele belevenis, met van die huid-etende guppies die aan je voeten knagen. Het zag er mooi uit allemaal, maar het mooiste was voor Sam. Hij vertrekt vrijdag en is nog aan het bedenken waarheen. Hij zag een vacature hangen voor hulpkok bij de kooklessen en ziet zich er al helemaal werken. Hij heef direct een gesprek grhad en hoort morgen wat ze hem kunnen bieden. Ik hoop voor hem dat het wat wordt, toen hij een aantal dagen geleden kwam sprak hij nauwelijks, nu is hij flink aan het opbloeien. En jawel, ook hij komt vrijdag naar de dorm...


Vanavond hebben we een rondje kliniek gedaan, Michel voor zijn been, Sam heeft een rare uitslag en zelf heb ik genoeg oorpijn om die weg te willen hebben voor ik ga vliegen maandag. En wat rare plekjes waarvan ik zeker wilde weten dat t geen sporo is.
Conclusie is dat mn immuunsysteem even niet meewerkt. Oor is ontstoken en spreidt zich uit richting kaak en sleutelbeen. Alle plekjes zijn idd geen sporo maar evengoed bizarre reacties op kleine dingetjes. Een kattennageltje, een keertje stoten. Normaal gesproken geen punt maar nu dus even wel. Ben een zalfje, oordruppels en een antibioticakuur rijker en mag een paar dagen niet met mijn oor in het water. En flink paracetamol om de koorts te onderdrukken. Had geen ideeeee dat ik koorts had maar allez, haar thermometer zal het wel warm hebben gehad. Zaterdag moet ik terug en dan is alles weer oké.

Heb inmiddels geleerd dat die indrukwekkende vogel wel degelijk een arend is geweest. Hij was echt prachtig,
Weet iemand hoe de andere vogel heet? Hij is blauwig en heeft in zijn staart 2 heel lange veren met aan het einde een soort hartje/driehoekje. Krijg het niet gegoogled...


Morgen monkeybeach!
Tot morgen!!


  • 17 Maart 2016 - 01:08

    Moeders:

    volgens Nanda, die in afrika gewoond heeft, moet die vogel een racket tailed drongo zijn !

  • 17 Maart 2016 - 09:54

    Kino:

    Fijn dat je je goed voelt ondanks de koorts en de oorontsteking, maar let goed op jezelf hoor!
    XXX Vandaag Monkey Beach, Enjoy!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 136713

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: