Zand - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Annelies - WaarBenJij.nu Zand - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Annelies - WaarBenJij.nu

Zand

Blijf op de hoogte en volg Annelies

06 Februari 2017 | Belize, Belize-stad

Placencia. Wat een dorp. Helemaal leuk en ik zal er zeker weten blijvende associaties bij houden. Bij het idee van zand bijvoorbeeld. Ik denk dat ik al aardig war zand gezien heb maar nooit zo grof als dit. Pijnlijk soms! Fijn om op te lopen mits je dichte schoenen draagt. En het gaat wat minder overal tussen zitten dan je zou verwachten. Maar je voeten worden wel heel erg gepolijst. Alles komt met een prijs..

Wie me nu ooit nog voor hippie uitmaakt: nee. Ik ben geen hippie. Bedenk een ander woord maar een hippie; nee. Echt niet. Ik doe méér met mijn leven dan rondhangen, muziek maken en joints roken. Eigenlijk doe ik die allemaal niet. Rondhangen allez, in de wei, op het strand of thuis, of bij de balie van F4F. Muziek maken beperkt zich tot incidenteel meekwetteren met muziek (of K3 ja) en joints roken ben ik tegen. Ook het zo dicht mogelijk tegen elkaar aan hangen en die hele rataplan; nope! Ik rook nog liever een joint denk ik en dat staat toch hoog op de "nog niet met een pistool tegen mn kop"-lijst. Ofwel: geeen hippie. Sorry Merel.

Ik schrijf nu 2 dagen in een, soms is er gewoon weinig te vertellen. Placencia is heel leuk, het bestaat uit 1 hoofdstraat en 1 soort van paralel lopende sidewalk. Die 2 zijn verbonden door zijstraatjes met de meest fantastische namen. Dit is bv Jew Fish, maar ik heb ook Old Ma'am gezien bijvoorbeeld. Die zijstraatjes lopen helemaal door tot het laatste huis voor het strand. Stel je er niet teveel bij voor: ze zijn gewoon van zand.
Deze dagen waren precies genoeg om uitstekend te weten waar de beste koffie geserveerd wordt en waar de vega-zut geserveerd wordt. Falafel all the way!

Wat wel heel jammer is is de regen. Het was schurftweer. Wind, regen, bah. Ik heb we, even gezwommen in de Caribische zee, maar dat was slecht te doen. Golven waren veel te straf.
Dat neemt niet weg dat ik erg genoten heb van Placencia. Wat daarbij zeker ook wel meetelde is de hele hype rondom de introductievideos van de landen aan Trump. Met zoveel nationaliteiten valt er over zulke filmpjes enorm hard te lachen.
En zoals de australische zei; I know I will always remember this evening, it is the first time ever I see the world uniting and bonding and that is a feeling I have always been dreaming about. Gevolgd door de uitdrukkelijke wens dat de hele wereld wat gaat aanleveren en ze als zij het voor het zeggen had, de beste komieken uit hun bed zou bellen om de beste video ooit te maken. Soms ongepast, steeds doorspekt van humor. Yes we can.

Morgen is het weer vroeg dag en vertrekken we naar San Ignacio. De zoo, de ATMcave. En hopelijk ook het inland blue hole park met st Hermans cave.
Het hostel is geboekt, 7u vertrekt de bus. Weer zo'n James bus. Cool!
Het is raar om straks alweer naar huis te gaan, over een week ben ik er alweer. Ik kijk er niet naar uit. Maar ik hoef nog maar een jaar of 30 tot pensioen, dan ligt er een wereld open. Just kidding, ik weet ook wel dat de wereld dan niet meer lijkt op de wereld nu.
Maar dromen mag.

  • 07 Februari 2017 - 06:30

    Corinne:

    En we gaan nog niet naar huis... je hebt nog genoeg geniet momenten voor de boeg! En dromen zijn heerlijk, maar dromen kun je zover mogelijk uit laten komen;)

  • 10 Februari 2017 - 10:43

    Petry:

    Wat is het daar toch mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 137132

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: