Van het zand de bergstad in - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Annelies - WaarBenJij.nu Van het zand de bergstad in - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Annelies - WaarBenJij.nu

Van het zand de bergstad in

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 Februari 2017 | Belize, San Ignacio

De hippies hadden één nadeel. Hun liefde voor muziek en andere geestverruimende zaken. Reizen heeft ook een nadeel. Soms moet je vroeg op.
Die dingen kunnen heel lelijk botsen. Afsluiten van verkeer; haalbaar. Van tv; haalbaar. Van zachte muziek: haalbaar. Van stoned argentijns gepingel op een gitaar met hartverscheurende liederen erbij (uithalen luidkeels) jezelf afsluiten is echter different shit, niet te doen. En dan de exotische geuren steeds... Jij zegt daar wel wat van, bent assertief genoeg. Ik hoor het een aantal kensen gewoon denken. Puntje; Belize is NL niet en ze hebben in die zin geen avondklok. Als je rust wilt neem je een hotel, in een hostel mag alles. En zo komt het dat ik niet kon slapen maar totaal overprikkeld raakte. De tocht naar San Ignacio zou om 7u beginnen, we konden nog net een banaantje halen voor we de bus in moesten. Eindelijk rust, dacht ik. Fout. Deze chauffeur had geen ochtendhumeur, in tegendeel. Kei-hard. Reggae uiteraard. De perfecte remedie om de hele, toch al tot de nok volgepropte bus, wakker te houden.
De volgende was wat beter. We zouden overstappen in Dangriga maar de bussen komen elkaar tegen dus stap je gewoon langs de weg over. Dat is overigens vaak zo; deze chickenbusses doen niet per se aan haltes. Je kunt random in- en uitstappen en een bijrijder komt je geld innen. Een fractie met wat je in NL zou neerleggen. Deze 2e en ook 3e bussen waren een stuk aangenamer en al om 12u arriveerden we in San Ignacio. Het hostel ziet er van buiten af niet uit en dat gaf wel wat bezorgdheid, maar binnen is het helemaal goed. Ik heb weer geluk met een benedenbed, blijft toch het fijnst.

Als we "de stad" in gaan om te kijken naar een toer naar de ATMcave krijgen we een onaangename verrassing. Het heeft teveel geregend, de cave is dicht. Dat is een tegenvaller, het naderende teruggaan naar NL hangt ineens wel heel erg als een zwaard van Damocles boven mn hoofd. Heel shit dit. De kans dat ie morgen weer open is is matig. Eigenlijk zou ik maar 2 nachten San Ignacio doen, maar dat plan gaat toch wijzigen, ik zou het oprecht jammer vinden de cave te moeten missen. Failliet ben ik toch al, dus het kan best nog gekker. Ik heb voor morgen een paardrijtoer geboekt in het regenwoud en door rivieren. Dat doe ik s morgens. Als de manier waarop de paarden gehouden worden me tenminste aanstaat. Ik ga niet op een zielig paard zitten.
Dan s middags naar een leguanensanctuary en misschien red ik de zoo. De ATM doen we woensdag. En wat ik dan donderdag en vrijdag nog doe, en waar... Dat is me nog een grote vraag. Misschien Belmopan, omdat dat een aardige uitvalsbasis is. Misschien trip ik nog even de grens over, misschien vind ik ergens een rondvluchtje. Dat blijft toch heel veel pijn doen, dat die niet door ging :(
Maar net zo makkelijk ga ik even naar een van de mennonietendorpen. Daar heb ik er een paar van gezien in het busstation. Totaal vooroordeelbevestigend was er van de 5 eentje die ook uit de ministry of funny walks komt.
Alles ligt nog open, hoewel St Hermans cave en de inland blue hole ook hoog op de wishlist staan. Het moet alleen wel even beter weer worden...

  • 07 Februari 2017 - 12:22

    Moeders:

    Ja, als je naar het regenwoud gaat kan je regen verwachten ! En natte grotten zijn over het algemeen heel erg glibberig, en een gipspootje is ook iet zo handig daar ! Maar je vermaakt je uitstekend zo te lezen, dus het komt wel goed met je ! Lekker globetrotteren !

  • 08 Februari 2017 - 05:24

    Corinne:

    En helaas kan t niet altijd meezitten that's life, maar er is nog zoveel te doen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 137175

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: