de afterparty - Reisverslag uit Doha, Qatar van Annelies - WaarBenJij.nu de afterparty - Reisverslag uit Doha, Qatar van Annelies - WaarBenJij.nu

de afterparty

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Maart 2018 | Qatar, Doha

Om 3u opstaan valt nooit mee. Als je met 12 op een slaapzaal ligt is t alleen nog maar lastiger want anderen wakker maken is een no-go. En zo kan het gebeuren dat ik nog voor mn wekkers wakker was.

Op naar een dagje Qatar. De rode Song Taews rijden ook al zo vroeg hoor, had men me verzekerd. Nope. Doen ze niet.
Grab is een soort Uber, werkt erg fijn. En zowaar er was een chauffeur. Maar over hem kwam alleen een melding dat hij niet meer zou komen. Nog maar een poging (ik kreeg het al een beetje benauwd) en gelukkig, deze haalde de 2 minuten. Sprak nog een leuk woordje engels ook.

Dat inchecken daar is toch ook niet helemaal wat je verwacht hoor. literfles water? prima. Fruit? Jahoor, geen punt. Tas open? welnee, voelen even de buitenkant en dat volstaat.

Eerder heb ik het nog niet benoemd volgens mij, maar ik heb deze trip de gewoonte aangenomen iets lekkers mee te nemen voor de crew. 1e vlucht wisten ze niet meer wie ik was, 2e vlucht kwamen er vrij veel even dankjewel zeggen en deze vlucht was waanzin. Niet alleen Heel Erg Veel ruimte maar voor ik t in de gaten had kreeg ik een etuitje in mn handen uit de businessclass, gevuld met Armani.
Extra fruitje bij het eten, regelmatig een praatje, tips over Qatar, zelfs nog even mee naar de keuken omdat ze een foto wilden van me (samen met de crew) en kreeg een coole kaart van ze. Een beeeeeetje ongemakkelijk is dat allemaal wel... Maar toch, het bewijst weer dat zo'n gebaar echt gewaardeerd wordt. En vluchten gaan altijd al zo snel, maar deze vloog (ja ja, woordgrap) echt voorbij.

In Qatar door de douane heen en dan er pas achter komen dat ze reisdesk nog achter de douane zit. Terug is dan geen optie maar dan gewoon de gewone bus. Prima, werden bij een voedselfeest gebracht.
Net jammer dat dat nog niet open was. Dus even de stad in geweest, maar dat was een tegenvalller zeg. Geen terrasjes, winkeltjes, gezelligheid. Alleen spiegelende wolkenkrabbers.
Op zoek naar de bus dan maar, eerst maar t museum. Flinke zoektocht die eindigde met een taxi.
Het museum of Islamic Arts was dan weer wel zeer de moeite. Niet alleen door de bijzondere dingen die ze hebben maar ook door alle lijnenwerk.

Toch maar even help gevraagd over hoe de bus te nemen. Werd keihard uitgelachen; dat gaat echt niet zonaar hoor.... Joh dat wist ik al maar leg t gewoon even uit. Helaas. Weer een flinm eind gelopen en geconcludeerd dat ik beter terug kon naar t vliegveld. zowaar daar wel een bushalte gevonden en intussen de stad zien veranderen in een neon-zee.
Duidelijk mijn land niet.

En nu, wachten tot boarden.
Chocolaatjes staan al klaar.

  • 22 Maart 2018 - 01:26

    Ko:

    Hoi Annelies,zag net dat je onderweg bent naar Brussel,bijna 7 uur vliegen,hoop dat je een beetje kan bij slapen.Wens je een goede reis en dit hoogst waarschijnlijk mijn laatste berichtje weer.Laters

  • 22 Maart 2018 - 01:56

    Moeders:

    Het laatste stukje van je terugreis, morgen om deze tijd heb je Java en de katten weer in je armen.
    Ja meid, ieder mens heeft op z'n tijd behoefte aan zo maar een aardigheidje, ook een stewardess.
    Het hoeft niet duur te zijn, als het maar uit het hart komt, dat is het belangrijkste.
    Hopelijk heb je straks weer een hele rij tot je beschikking, kan je even lekker slapen, en dan nog die hele treinreis vanuit Zavetem.
    Ik wens je een fijne reis en goede thuiskomst, toch fijn dat Christin er is en je niet in een koud leeg huis komt, het lijkt me een hele lieve meid .
    Ik hoor het wel als je er weer bent !
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 2373
Totaal aantal bezoekers 136707

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: