Travelmodus: on - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Annelies - WaarBenJij.nu Travelmodus: on - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Annelies - WaarBenJij.nu

Travelmodus: on

Blijf op de hoogte en volg Annelies

27 November 2019 | Brazilië, Rio de Janeiro

Eindelijk, wakker worden en je goed voelen. Onmiddelijk gevolgd door "maar de bagage" en veel te vroeg wakker dus nog zo gaar als een zelfgebakken cake. Maar weer wel met zin in de dag en dat was in Paraty niet.
Uber never lets down dus ik was in geen tijd weer op het vliegveld en na heel veel zoeken, kastjes en muren was daar EINDELIJK mijn tas. Als de bliksem weer terug naar het hostel en daar eindelijk schone kleren aangetrokken. En daar ging bij het ontbijt al watermeloen overheen. Waarom ook niet...

Om nog wat meer te zennen vertrokken naar de botanische tuinen, goede keus! Ze leken klein maar de realiteit is dat het zeer divers was, netjes onderhouden en "af". Heel grote vissen in de vijver, schildpadden, gekko's en aanverwanten, vlinders en niet te vergeten aapjes. Heb vakkundig geprobeerd om alles dat kind en met name schoolklas was te ontwijken en zo lekker in de rust te blijven. Deed goed!
Wat minder goed deed was de daarop volgende pizza in een vegan tent in Leblon. Het klonk allemaal even lekker, maar smaakte niet zo en viel nog minder lekker.

Het grote voordeel van dat tentje was dat het vlakbij Ipanema is. Het Grote Strand. Heerlijk. Gewoon heerlijk. Niet zwembaar want die golven zijn enorm, maar wat een varieteit aan mensen. Na verbrand en wel de 4 km over het strand en door het water te hebben gelopen sloeg de schemer in en kon ik perfect aansluiten op een uitkijkpunt. Prachtig.

Just love Rio

• 27 November 2019 - 10:49

Moeders:

Gefeliciteerd, eindelijk heb je dus echt vakantie ! Geniet er maar van met volle teugen ! Jij heerlijk aan een zonnig strand bruin bakken en ik hier hondje uitlaten in een druilerige regen, gelukkig niet echt koud, maar toch ! Maar zo'n botanische tuin is echt geweldig, ik denk nog vaak aan die schitterende cactustuin op la Palma. Helaas heb ik niet alles kunnen zien, maar wat ik wel heb gezien was echt de moeite waard ! Morgen lees ik wel wat je vandaag ver meegemaakt hebt. Groetjes Mam