Copacabanategregend - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Annelies - WaarBenJij.nu Copacabanategregend - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Annelies - WaarBenJij.nu

Copacabanategregend

Blijf op de hoogte en volg Annelies

29 November 2019 | Brazilië, Rio de Janeiro

Niet heel grote, wilde plannen vandaag en dat was maar goed ook. Wakker worden en blijven liggen gingen prima, bewegen wat minder en de wereld zag er toch wat doedelig uit. Dan is er niet veel keuze en na het ontbijt met een pilletje terug naar bed. Even liggen tot de wereld weer normaal voelt. Lekker rustig aan dan maar. Die paar meter lopen naar het plein ging top, dus de Uber gepakt naar de hippiefair. En wat er toen gebeurde:
- de fair was er niet ivm het toch wel natte weer
- ik kon m gewoon niet vinden.
Om er niet voor doedel te zijn heb ik een tijdje de straatjes en winkeltjes daar (achter Ipanema) bekeken en heb gang gezet naar een vegan sushirestaurant. Bleek een aardige tippel te zijn maar eigenlijk was dat wel lekker. Ipanema heb ik eergisteren al op het strand gelopen, nu achterlangs ook. Op naar Copacabana. Want in Rio "moet" je daarheen en het was gewoon te nat en te bewolkt voor helicopter of hanggliding of het grote beeld. Dan Copacabana dus. Ergens had ik me voorgenomen die boulevard gewoon helemaal te lopen. Het is maar een paar km en waarom niet? Al die veel te lekkere braziliaanse koekjes een klein beetje compenseren...
Maar van dat flauwe lauwe regentje werd t steeds natter. Echt heel nat. In die zin dat er geen mens meer op het strand was en er meer ponchos dan drank werden aangeboden. Toch maar de uber bellen dan? Nah, nog éven. En nog even en nog even en nu is het nog maar 2 posten... En de ponchoverkopers boden hun waar niet eens meer aan maar begonnen te lachen. Ja vriend, ik weet t, hier is geen redden meer aan. Met het eind van het strand op een paar 100m was de zaak behoorlijk uitgestorven. Geen mensen meer, geen politie meer, amper autos. En ja, dan moet je over andere dingen gaan nadenken. Is dit slim? Is dit veilig? Wat zou ik een ander adviseren? Hoe belangrijk is trots? Ik bestelde maar ter plaatse een Uber en zag dat Copacabana al klaar was. Sterker nog; ik hqd half Leme er al bij...
Met enige gepaste trots kan ik mu wel zeggen dat ik bijna heel Leblon, heel Ipanema, heel Copacabana en half Flamengo en half Leme heb belopen. En er zeik-en zeiknat van ben. Uit medelijden met de chauffeur zelfs maar mn hqnddoek op zn bank neergelegd zodat ik niet teveel op zn bekleding zou druppen.
In het hostel gauw een warme douche, een telefoontje en eten besteld. En dan *poef* is de dag alweer om.

Morgen de laatste, morgenavond vlieg ik weer terug.
Hoewel ik op zich graag naar het beeld zou willen voorspelt het weer dat ik daar niets aan heb, dus dan een museum dat hier zit, en de gekleurde trappen. Maar hopelijk is het mogelijk om te hanggliden, dat lijkt me echt heel gaaf. Ik vrees alleen dat ik er maar niet op moet rekenen en zal me gelukkig prijzen als ik morgen fit op sta. Tas pakken, hier bewaren ze 'm. En dan begint de terugreis!
Maar wat een toffe stad is het. Voelt totaal niet onveilig, maar veel te zien. Net jammer van het weer maar het is beter dan in NL. Dus niets te klagen.

  • 29 November 2019 - 22:25

    Moeders:

    Verdikkie zit ik net een bericht te schrijven, wil het versturen en ja hoor, computer valt weer uit en bericht weg. Ze zijn hier bezig met glaskabel te leggen, dus af en toe is plotseling een storing van een paar minuten tot een half uurtje, Telefoon doet het dan ook niet, Erg vervelend maar uiteindelijk moet alles het beter gaan doen ! Maar voor jou is het ook zonde dat je dag zo verregend is, en ik heb die bui ECHT niet jouw kant op gestuurd hoor ! Hopelijk heb je vandaag nog een mooie dag, en gelukkig heb je toch weer een paar geweldige dingen gezien en meegemaakt. Ik hoop dat de terugreis goed verloopt en dat je een zitplaats krijgt met een groot raam voor je neus en mooie uitzichten en een crew die jouw bagage keurig netjes op de juiste plaats aflevert ! Veel plezier nog ! groetjes Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 136134

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: