Dat was het dan alweer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelies - WaarBenJij.nu Dat was het dan alweer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelies - WaarBenJij.nu

Dat was het dan alweer

Blijf op de hoogte en volg Annelies

30 November 2019 | Frankrijk, Parijs

Van zo'n kort tripje weet je dat het snel voorbijgaat. En hoewel ik heel erg uitkijk naar het vervolg op de Veluwe (waarvan geen verslagen want het gaat jullie niet aan in hoeveel saunas we gaan zitten) is het jammer dat Rio er alweer op zit.
Na het inpakken is het reuzenrad de eersre attractie. DICHT. Ja daar sta je dan. Al babbelend een eindje gelopen, en ineens wordt de wijk dan toch wel heel pauper en luguber en armoedig. Uber maar weer eens gepakt en door naar de toeristische trappen. Een mooie in het kader "dit is het" en "zo blijkt het te zijn". Heel gaaf gekleurde trappen, erg de moeite en zo vergeven van toeristen dat er weinig te zien was. Nog wat rondgekeken in die wijk, een leuk winkelstraatje gevonden. Maar mensenlief, daar kwamen de kerstwinkeltjes. Zelden zoveel krijsende meuk bij elkaar gezien en gehoord, dat alleen al was een ervaring.
En dan is het toch tijd voor de laatste dingetjes.... Nog een (whoea! Lekker!) hapje gegeten, spulletjes gehaald en op naar het vliegveld.
En hoezo dan nou weer geen raam? Kon wel janken. Gelukkig was het vliegtuig niet te vol en kon ik ergens heen met wel een raam. Middenstoel vrij, vrouw aan t gangpad narrig dat ik erbij kwam. Ja doei he, ga zelf naar de raamvrije plek, gek in je kop zeker. Haar man had een rij voor zichzelf en dat had zij kennelijk ook gewild. Bummer hoor, ik zit. Geen filmpjes gekeken, mn scherm deed het niet. Maar het opstijgen was iets voor middernacht dus een beetje slapen is dan ook welkom. En dat ging niet zo heel erg goed. Toch verder een prima vlucht gehad.
De overstap in Marokko kenmerkte zich wel door vermoeidheid. Met als gevolg dat ik zo'n beetje de hele vlucht heb liggen knorren. Af en toe een half oog naar buiten (perfecte zitplek!) en weer verder knorren.
In Parijs een heel klein maar smaakvol vegan restaurantje gevonden, slechts 80m van het hostel.
Even eten, even bellen, en dan is het een heerlijkheid om te gaan liggen.

Alleen nog de thalys en dan zit "stedentripje Rio" er op en ik kan niet anders dan zeggen dat de stad me zeer aangenaam verrast heeft.