Dag 12: Twijfels, twijfels. - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 12: Twijfels, twijfels. - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 12: Twijfels, twijfels.

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 Maart 2016 | Maleisië, Tanjung Bungah

Nog maar even en dan zit ik op de helft. Een helft die me niet bracht waarop ik hoopte en ook niet waarvoor ik vocht en vecht.
Het begon vanmorgen eigenlijk prima. Omdat MiMi zo lekker gaat mochten de andere sporos ook op dezelfde medicatie.. Die van de dierenarts dus.
Alleen moet er wel bijgehlaad worden. En dat was dan weer een probleem want dan haalde ze liever wat antibiotica bij de apotheek.

Heb nog weer eens gewezen op de gevaren van resistentie, maar toen werd ze weer erg kwaad.
Ben vervolgens naar de batik gegaan om een aantal kaarten te halen en daarna naar het park om te beginnen met schrijven.

Op de terugweg kwam ik Brennan en Mike tegen. De australische zeeslangenmelkers waarvan ik niet meer weet of ik over ze gesproken heb. We hebben een tijdje staan praten en lachen en ook zij zijn vernietigend in hun oordeel. Delusional.

Brennan heeft me vervolgens verteld van een eilandje aan de oostkust, waar het zeer goed toeven schijnt te zijn. Geen katten, wel schildpadden. Ik zou nu ook niet direct naar andere katten durven ook.
Het is geloof ik een uur of 15 reizen, maar kennelijk erg tof. Sceptisch heb ik gegoogled en wat ik zag beviel me wel.

Wat me hoog zit zijn jullie donaties. Ik heb van heel veel lieve mensen een bijdrage gehad en ik heb beloofd dt geld goed te gebruiken. Maar op catbeach wordt het niet goed gebruikt :(
Ik zou een aantal sterilisaties laten uitvoeren, maar ze verrekt het om een afspraak te maken bij de dierenarts... En het is ook niet zo dat ze daarna verder gaat met de rest van de castraties...


Mijn idee op dit moment is dat ik er niets aan uitgeef, dat ik ga zoeken waar ik heen wil en hier op korte termijn vertrek. (En dat zou zomaar inderdaad best Tioman kunnen worden). En daar een project zoek waar alles wél goed geregeld is.
Wat ook kan is het naar Barbara brengen. Zij heeft hier een opvang voor 600 (!!!) honden em alles keurig in de hand.
Wat ik iig niet wil is de druppel op de gloeiende plaat zijn. Of het aan onzindingen (laten) uitgeven. En op cat beach zie ik het nuet goed komen.
Waarover Brennan me vertelde is www.juaraturtleproject.com
Maar het is niet mijn geld, het is van jullie. Ik wil jullie dus ook vragen wat je zelf wilt. Ook als je zegt "sorry, heb liever dat je het teruggeeft" zal ik daar geen probleem van maken.
Mocht het trouwens inderdaas Tioman worden dan zal ik daar niet in Juara Turtle slapen, maar gewoon een el cheapo hostel nemen.


Vanavond zijn we (Heather uit de UK, Michel en ik)nog naar de Pasar Malam gegaan in Batu Ferringhi. 3 km braderie, zo moet je het voor je zien. Een gezellige zooi. Toevallig zaten we op de terugweg met een nieuwe vrijwilliger in de bus, zonder dat we dat wisten.

Ik kijk uit naar jullie reacties over de donaties.
Tot morgen!

  • 05 Maart 2016 - 19:45

    Brigitte:

    Lieve Lies, wat jammer dat catbeach je niet gebracht heeft waar je op hoopte. Ga lekker naar een plek waar je goed kunt doen en waar anderen ook goed voor jou zijn. Jij mag bepalen wat je met mijn donatie doet, ik heb alle vertrouwen in jouw keuze. Het schildpaddenproject ziet er goed uit op de site. Ik ben benieuwd waar je terecht gaat komen. Ik wens je in ieder geval nog een mooie tweede helft van je bijzondere reis! x

  • 05 Maart 2016 - 20:07

    Maya:

    Lieve Lies!

    Kom op, ik heb jou een bijdrage gegeven met vanuit mijn gedacht, ik weet zeker dat Lies dat op de meest juiste manier gaat gebruiken, ik vertrouw blindelings op jouw oordeel, omdat jij daar bent, ik weet hoe jij in elkaar steekt, dus dat zat gewoon goed.. En dan daarnaast had ik van tevoren zelfs ook bedacht. Mocht er onverhoopt omstandigheden zijn waardoor jij zelfs 'mijn' donatie nodig hebt voor meer persoonlijke redenen, dan weet ik ook zeker dat je echt geen andere keus hebt dan dat even zo te doen, en ook daar zou ik ook volledig achter staan. Liever zelfs dat. Dus, of jij dat geld nou uitgeeft aan honden, schildpadden, of katten, of voor mijn part nog iets anders dan waar je oorspronkelijk voor heen ging. Maakt mij niks uit, ik weet zeker dat jij je uiterste best doet om een zo integer en goed mogelijk besluit te nemen. En dat is goed zo.

    Het belangrijkste vind ik, en daar komt hier een nuchter Zeeuws boerinnetje naar boven drijven. Dat het zinvol is. Dus ja tegen medische hulp met een realistische kans op slagen. Maar nee tegen onnodig lijden rekken, omdat het maar kan.

    Ik zei al eerder in een berichtje. Veel wijsheid en sterkte gewenst. Zelf krijg ik de indruk dat je gewoon weg moet, en op zoek naar een goed alternatief, en dat lukt wel :)

    Knuffel!

  • 05 Maart 2016 - 20:13

    Moeders:

    Ik vertrouw er volledig op dat jij er een goede bestemming voor weet te vinden.Jammer dat het zo loopt, maar tegen dit soort mensen valt niet te vechten, zonde van katten, maar jouw schuld is het in ieder geval absoluut niet ! Ik hoop echt dat je nog een paar fijne weken krijgt op een betere locatie. Hier alles goed, heb Miep al 3 keer gezien,komt wel naar me toe, maar ze laat zich nog niet pakken .Verder is het koud hier ! groetjes mam

  • 05 Maart 2016 - 22:52

    DNTZ:

    Lies, doe wat je hart je ingeeft.

  • 06 Maart 2016 - 08:57

    Petry:

    Lies, jammer dat het niet gaat lukken bij de katjes. Besteed jij het geld maar zoals het jou goed lijkt. Hondjes..leuk, schildpadjes..leuk. Ik vertrouw er op dat het goed terecht gaat komen.

    En....volg je gevoel. En als dat zegt dat je naar de schildpadjes moet gaan...DOEN!!!!

    Heel veel sterkte, dikke kus!

    Petry

  • 06 Maart 2016 - 10:53

    Am1510:

    Lies,

    Volg je gevoel als jij denkt dat het bij cat beach het verdwijnt in een bodemloze put. Moet je het niet doen en een doel vinden waar het geld wel gewaardeerd en voor jou gevoel goed besteed wordt en of het nu voor schilpadjes of honden is dat is mij om het even. Je bent daar nu 2 weken en ik denk dat je daar wel genoeg hebt gezien om goed te oordelen. Volg je hart en geniet van het land.

    Groetjes Anita

  • 06 Maart 2016 - 16:35

    Alida:

    Wat een verhaal, jammer dat het niet Is waar je zo op had gehoopt.maar jou kennende komt het wel goed. En ik weet zeker dat jij een doel vindt waar je het geld aan gaat besteden volg je hart en je gevoel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 136752

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: