Terug de kou in - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu Terug de kou in - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu

Terug de kou in

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

20 Oktober 2022 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Mocht ik ooit nog bedenken dat ik een nachtbus wel kan hebben; hou me tegen.

De laatste dag in Puerto Escondido gisteren heeft het de hele nacht en dag geregend. Raad eens wie er kleren buiten had hangen? Om te drogen? De ironie...

En dus ook weinig keus meer, om een zeer smerige rit te voorkomen moest ik mijn kleding (lees: schoenen en sokken) zoveel mogelijk droog houden. Ik heb dus op 2 plaatsen gezeten; buiten onder het afdak en binnen aan de koffie. Meer kon ook niet; mijn tas lag naast me en daar lag de poes op. Dan weet je het he, die gaat voor.

Het gaf tenminste wel kans om eindelijk écht stappen te maken met de balance. Valt weer zwaar deze ronde hoor.

Maar dan toch een dag en de bus in. Een rit van zo'n 13 uur en 620 km. En dat in een storm en dan slapen. Als er nog botten recht in mijn lichaam zaten is dat nu ook verholpen. Wat een ellende zeg. Hoe doet iedereen dat toch...

De aankomst in het hostel zat ook niet echt mee. Ik had extra geboekt om meteen te dochen en bij te slapen en mijn bagage kwijt te kunnen. Maar niet dat er iemand was. Twee (!!) Uur heb ik moeten wachten. Neem van me aan; ik kon niet meer op mijn benen staan.

Mocht ik ooit nog bedenken dat ik een nachtbus wel kan hebben; hou me tegen.

De laatste dag in Puerto Escondido gisteren heeft het de hele nacht en dag geregend. Raad eens wie er kleren buiten had hangen? Om te drogen? De ironie...

En dus ook weinig keus meer, om een zeer smerige rit te voorkomen moest ik mijn kleding (lees: schoenen en sokken) zoveel mogelijk droog houden. Ik heb dus op 2 plaatsen gezeten; buiten onder het afdak en binnen aan de koffie. Meer kon ook niet; mijn tas lag naast me en daar lag de poes op. Dan weet je het he, die gaat voor.

Het gaf tenminste wel kans om eindelijk écht stappen te maken met de balance. Valt weer zwaar deze ronde hoor.

Maar dan toch een dag en de bus in. Een rit van zo'n 13 uur en 620 km. En dat in een storm en dan slapen. Als er nog botten recht in mijn lichaam zaten is dat nu ook verholpen. Wat een ellende zeg. Hoe doet iedereen dat toch...

De aankomst in het hostel zat ook niet echt mee. Ik had extra geboekt om meteen te dochen en bij te slapen en mijn bagage kwijt te kunnen. Maar niet dat er iemand was. Twee (!!) Uur heb ik moeten wachten. Neem van me aan; ik kon niet meer op mijn benen staan.

Verder is het hostel echt prachtig, en de eerste kennismaking met San Cristobal ook. Het is koud en het regent maar het is een gezellige stad vol kleurtjes en toch heel anders dan Oaxaca. Duidelijk armer. En ik heb geen feestjes gezien, dat is ook heel wat anders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Cristóbal de las Casas

Mexico

Typisch gevalletje "leuke deal gezien, toffe bestemming, let's do it".

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2022

Hasta Luega Amigos y Amigas

23 Oktober 2022

Zippie

23 Oktober 2022

Sumidero

21 Oktober 2022

The hills are alive

20 Oktober 2022

Terug de kou in
Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 137416

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: