Zo vroeg opstaan... - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van Annelies - WaarBenJij.nu Zo vroeg opstaan... - Reisverslag uit Coron, Palawan Province, Filipijnen van Annelies - WaarBenJij.nu

Zo vroeg opstaan...

Blijf op de hoogte en volg Annelies

13 November 2018 | Filipijnen, Coron, Palawan Province

En dan bedoel ik 04:30...

Voor mij wel een beetje heel erg vroeg, maar t is voor het goed doel. Met slechts 5 man sterk gingen we op pad, de berg op om de zonsopgang te bekijken. Ruim 700 treden (bijna 800 dus he), maar de fitbitbastard maakte er iets van 53 trappen van. Omdat ik hele dagen als een inactieve zeekoe op mn achterwerk zit en nooit beweeg of sport enzo ging het natuurlijk niet zo gemakkelijk. Of ja, eigenlijk zit ik nooit stil maar is mn traploopconditie best verrot. Kennelijk. Aan de andere kant; midden in de nacht ben ik al kapot als ik me uitrek dus wat dat aangaat is het een klein wonder dat ik het uberhaupt gered heb. En we stonden allemaal als een stel dampige ezels te puffen toen we boven waren. Op wat locals na, die soms rennend boven kwamen en op de top gingen bootcampen. Really??? Ja en nog best een paar. Er was er een die in 7 minuten de top had bereikt (wij een half uur) en nog vrolijk door stond te praten. Dan voel je je niets meer of minder dan een aardappel.
Wat wij wel veel beter deden was genieten van het uitzicht. Want dat was wel echt de moeite waard. De aanwezige wolken maakten het wat mij betreft niet ineens slechter of minder mooi.

Maar met een uurtje hadden we t gezien, was het alweer licht en zijn we maar op weg terug gegaan. Meer jetlag dan na mijn vluchten zo'n beetje. Samen in het hostel ontbeten, was op zich wel gezellig maar allemaal zo gaar als een ui.

Ben toen maar het dorp wat ingegaan, kijkend of ik wakkerder zou worden of juist niet. Het werd juist niet dus even terug naar bed. En ja, dan is het ineeens 13:30 he...
Spullen gepakt en mijn was weggebracht, wat nog een onderneming was want wáár zat die wassalon ookalweer??? In slechts 45 min had ik hem. Knap he? 3 straten en kijk wie er de weg kwijt is...
Gelukkig wist de tricyclemeneer wel mijn volgende bestemming te vinden: de hotsprings. Jaaaa lekker! 41 graden en dat kon ik gewoon zeer prima hebben. Het is weer eens bewezen: warmte doet me weinig, ik ben gewoon voor dit klimaat gemaakt en niet voor alles dat kouder is dan 15 graden.
Ben er niet lang gebleven, vooral omdat het al laat werd en de driver stond te wachten. Next stop: het strand! Haalt het niet bij gisten. Niet eens een beetje. Poederzand maakte plaats voor kiezels en doorzichtig water voor water dat met vlagen troebel was en vooral zeegras herbergt. En toch ook daar verrassend mooie visjes gezien, een krab en veel zeesterren, die ik eigenlijk best ieuw vind. Als bij verrassing ook een paar stukken koraal gevonden. Ik vraag me mij nog steeds af of het herstellende of stervende is. Eenmaal terug wilde de driver 2,5 x zoveel hebben als dat we overeengekomen waren. whahhaaa heb je effe heeeel hard de verkeerde. Heb m de volle laag gegeven in noet mis te verstane taal en gewoon het oorsspronkelijke bedrag betaald.

Nog even gedouched en uit eten geweest, en dat was eindelijk gewoon eten. Heerlijk.
In de lobby is wel iets dat probeert op wifi te lijken, dus ik ga een poging doen.
Morgen weer eens op tijd op: mijn 10:40 vlicht is een 9:10 geworden. Shiiiiiiit om 6u opgehaald worden bij de receptie dus...

  • 13 November 2018 - 12:36

    Daniella:

    Lies,

    Wat een geweldige reis ben je weer aan het maken.
    Ik geniet vanaf hier lekker mee.

    Na je vakantie maar weer is wat afspreken.
    Je krijgt trouwens de groeten van S, onze fladderaar.

    X, Daantje

  • 13 November 2018 - 18:24

    Moeders:

    ook goeie avond. Als ik zo'n trap zou moeten beklimmen zal ik een dag van te voren moeten beginnen vrees ik, terug is geen probleem, gewoon rollen lijkt me het beste.
    Stond die wassalon niet aangegeven op je wegwijstelefoonapp ? Op la Palma kon je er echt van alles mee vinden, zij het met duizelingwekkende afdalingen en zo ! Maar je hebt daar natuurlijk geen superdeluxe citroen cactus tot je beschikking. Maar goed, je was is weer schoon, en morgen op naar het volgende avontuur. Je bent dus gewoon aan het eilandhoppen, overal 2 dagen en dan naar het volgende, lekker veel vlieguren maken. Hé, amuseer je, en wie weet wat het volgende stadje voor moois te zien heeft ! Mam




  • 13 November 2018 - 20:21

    Maya:

    Mooi verslag weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 137167

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: