Let the Orinoco flow - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annelies - WaarBenJij.nu Let the Orinoco flow - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Annelies - WaarBenJij.nu

Let the Orinoco flow

Blijf op de hoogte en volg Annelies

10 November 2018 | Filipijnen, Cebu City

Een oud nummer van Enya, dat altijd wat is blijven hangen. "From Peru, to Cebu, feel the power of Babylon". Peru staat nog op de wishlist (niet heel hoog) en Babylon is niet meer het oude Mesopotamië maar bevindt zich tegenwoordig in Irak, wat dat toch wat lastig maakt. Maar Cebu kan ik afvinken en het is geheel geen verkeerde keuze geweest om vanmorgen niet naar Panglao te gaan maar direct de boot naar Cebu te pakken.
Ik heb in het hostel gewoon aan de dames die er werken voorgelegd "ik heb een middag en een avond, wat raad je me aan". Kreeg keurig een briefje met wat ze het beste plan vonden. Enigszins sceptisch -ik houd nu eenmaal niet echt van kerkjes enzo- ben ik naar de kerke gegaan die bovenaan stond en dat is me toch zo enorm bevallen! Groot, mooi, vanalles aan de gang, een museum erbij, wow. Het museum was anders dan anderen in die zin dat het heel oude dingen had maar ook heel recente. Stukken van bv een kerk die ingestort is een paar jaar geleden, incl fotos van hoe het was en hoe het er na de aardbeving voor stond. Zeer goed onderhouden ook, een onverwacht plezier.
Sterker nog, van de 4 dingen op de lijst heb ik slechts de 2e nog van buiten gezien en de straat die ze noemden en heel enthousiast over waren (stel je voor -authenic filipino food like McDonalds!) ben ik met de grabtaxi doorheen gereden op weg naar een vegan cafe.
Onderweg vroeg de chauffeur me nog of het thuisfront het niet eng vond dat ik daar was, ivm de terroristische aanslagen. Ik heb gegoogled en kan niks vinden, hij verzekerde me ook dat er in dit deel van de Filipijnen niets aan de hand is. Maar ik denk dat hij het over oudere aanslagen heeft.

Mijn hostel hier is weer een neusje van de zalm, en reken dat ik de warme douche gebruikt heb!
Morgen alweer door naar Coron, ben benieuwd! Als ik de verhalen mag geloven moet dat HET hoogtepunt van de reis zijn. We gaan het zien!

  • 10 November 2018 - 14:57

    Moeders:

    Hoi, nooit geweten dat jij Enya kon waarderen . Ik zal het nummer vanavond eens opzoeken en draaien, titel komt me bekend voor, maar kan het nummer zelf niet voor de geest halen. Heb zó veel CDs van haar tenslotte. Wat die aanslagen betreft, dat is meestal in de grote en hoofdsteden zoals Manilla, en de echte toeristenplaatsen, maar is waarschijnlijk wél de reden voor het goedkope ticket. Als er hier in Nederland iets gebeurt is het ook in Amsterdam, den Haag en Utrecht e.d. en nooit in Meliskerke of OostSouburg gelukkig. Je hebt dus eigenlijk weer 2 maanden nodig in plaats van 2 weken om de helft te zien van wat je eigenlijk zou willen zien. Komt mij ook bekend voor hoor ! En eindelijk die warme douche kan je op zo'n moment ook enorm waarderen. Benieuwd hoe het morgen op die andere locatie is. Ik hoor het allemaal wel van je, vind het erg gezellig die dagelijkse verhaaltjes. groetjes Mam

  • 10 November 2018 - 16:58

    Maya:

    Heerlijke verslagen. Doe zo voort! Ik lees ze graag :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 137180

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: