I believe I can fly - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Annelies - WaarBenJij.nu I believe I can fly - Reisverslag uit Tagbilaran City, Filipijnen van Annelies - WaarBenJij.nu

I believe I can fly

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 November 2018 | Filipijnen, Tagbilaran City

Al lag dat dan niet aan de buschauffeur die me op de heenweg vergat te vertellen waar ik er uit moest. Naja, geen punt, ik wilde ook naar de chocolate hills en dat lag een stukje verder dan de zipline. Een tocht van al gauw 2,5 uur enkele reis. Dus gewoon lekker blijven zitten en de dingen gewoon andersom doen.

De hills waren prachtig. Beter dan ik me had voorgesteld. Dat er een storm bij kwam maakte het alleen mooier en het uitzicht was bijzonder. Menigeen heeft al fotos via de app gekregen en de reacties verschillen tussen "hey, tieten!" en "zijn dat molshopen ofzo". De waarheid is vermoedelijk dat het oude koraalriffen zijn die op een zeker moment droog zijn gekomen.

Heb me er een leuk uurtje kunnen vermaken en ben de terugtocht aangegaan, op naar de zipline. En dat was nog net op tijd. Niet meer voor het karretje maar nog wel voor degene waar je vliegt. Zie het voor je als een tilmat waarin je op je buik ligt, van je nek tot je schenen. Een soort dwangbuis lijkt t ook wel. En dan hoppakee, krijg je een zetje mee en is het al heel snel heel diep. Vliegend over de rivier, eigenlijk spannender dan ik dacht maar ik wist ook heel erg goed dat dat geen moer uitmaakt want hangen is hangen en een andere weg terug is er ook niet dus beter maar gewoon genieten en reken er maar op dat ik dat gedaan heb.
De actioncam heeft alles gefilmd dus ooit verschijt er wel materiaal van ;)

Bij terugkomst in de busterminal heb ik nog een markt gevonden die puur voeding had en waar ik snel weggegaan ben (een zipline ok maar zo'n markt is echt eng) en ben een enorm winkelcentrum ingegaan. Meteen een Buzzcafe tegengekomen en die naam kende ik nog vanuit de happycow app. Een zeer geslaagde en gezonde vegan pizza was het resultaat. En voor je dan weer eens terug bent, t was alweer 21:00.
Spulletjes zijn gepakt, nu nog bedenken of ik nog via Panglao ga of meteen naar Cebu. Ik denk t laatste.

  • 09 November 2018 - 22:07

    Moeders:

    Dat was dus vlieg er eens uit ! Weer eens wat anders als een vliegtuig en het beste uitzicht dat je kan hebben. Je vraagt je af waarom ze hier nou niet van die pizza's maken, dan zou ik er zeker ook wel eens eentje met je gaan eten ! Moet je nu weer vliegen? of is het volgende traject met de bus ? Goeie reis gewenst in ieder geval, en ik hoop dat het daar ook zo mooi is. groetjes Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 137205

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: