Dag 0. - Reisverslag uit Zaventem, België van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 0. - Reisverslag uit Zaventem, België van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 0.

Blijf op de hoogte en volg Annelies

04 Oktober 2021 | België, Zaventem

Het rondtouren van een huisoppas vind ik altijd wel leuk. Nu ook met Bailey. Even de laatste dingen wezen printen en een rondje Walcheren gedaan. Met de nodige wegopbrekingen is het dan toch ineens weer laat en omdat ik de trein weer braaf mis en zonder enige stress -heerlijk die vrijheid van een dag eerder gaan- ga ik vast een kaartje kopen. Scheelt weer een stuk lopen straks ook.

Dat blijkt een goede keuze, de automaat is kapot. Er is nu echt niet meer aan de app te ontkomen dus blij bestel ik een kaartje naar Brussel. Welk station in Brussel is me een beetje een vraagteken maar ik heb genoeg tijd daarover te peinzen. En omdat daarvan de routebeschrijving het helderst is besluit ik gewoon Brussel Airport te pakken. Daar ligt het hotel immers het dichtst bij. En ik hoef niet het vliegveld op dus ook geen gedoe met die toeslag en het extra kaartje, toch? TOCH?

Heus wel. En de bus kent ook maar een -torenhoog- tarief dus de trend lijkt weer gezet.

Ik moet een beetje grinniken om der bewustwording dat iedereen maar roept dat alleen reizen zo lastig is, maar een goede creditcard brengt je overal. Terwijl ik zo stom in mijzelf zit te grinniken realiseer ik me ook dat ik geen idee heb welke haakt ik weer uit de bus moet. Beter gezegd; wanneer die halte komt.

De chauffeur is niet bereikbaar, mensen ook niet. Razendsnel de route gevonden op internet en dat was nét op tijd om een klap op de knop te geven en de bus uit te spreken. De paar minuten die ik moest lopen bleken helemaal niets voor te stellen en hoewel ik een self-check-in niet zo heel aantrekkelijk vond blijkt het ideaal en vind ik ook de kamer helemaal goed, waar anderen er weinig lof voor over hebben.

De AH ligt vlakbij, dus met eten op zak een stukje -klere-eind dus- wezen lopen om te geocachen. Ik heb geen Raapie bij dus vind er helaas geen. Gelukkig had ik op het vliegveld wel een ghost gelogd dus ik heb wel een vinkje in ' t buitenland nu.

De douche is heet, het bed ligt top dus snel slapen voor de 6-u wekker. Was het plan. En toen kwam er een gast in de kamer naast me en was deze dame wakker. Wat gebonk op de muur hielp niet, maar gelukkig kan ik knetterhard snurken en dat was zonder twijfel goed te horen. Dus we staan quite. Zeker als ik geheel tegen principe onder de douche een liedje sta te jengelen.

De bus is geen lekkere optie zo vroeg, maar inmiddels wel begrepen dat er Uber rijdt in Zaventem. En zo sta ik keurig op tijd op het vliegveld .