Neeeeeeeeeeeee dat meen je niet.... - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Annelies - WaarBenJij.nu Neeeeeeeeeeeee dat meen je niet.... - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Annelies - WaarBenJij.nu

Neeeeeeeeeeeee dat meen je niet....

Blijf op de hoogte en volg Annelies

23 November 2019 | Brazilië, São Paulo

Tijdens het boeken dacht ik nog "vliegen om 12u, dat is niet verkeerd, kan ik op het gemakje naar het vliegveld". Even terugrekenen dan: 2,5 uur vantevoren aanwezig zijn (9.30), ruim een uur van hostel naar vliegveld (8.00), eten, douchen, zooi meenemen, snoozen (7.00).
Dus kwam er op een nieuwe bij om middernacht (wakkerrrr), een ander terug om 2.00 (wakkerrrrr) en vond ik om 4.00 dat ik me verslapen had en daarmee begon "snoozen".
7.15 aan t ontbijt: maar de zaal ging pas 7.30 open dus dat kon niet. En ik mocht ook nog geen koffie pakken. En dat gaat dan precies een stapje te ver. Zet die slaapzaal op stelten, zet er een bed neer waar ik amper in pas, maar kom gewoon niet. aan. mijn. koffie. Nooit. Dus die bak was gauw geregeld.
Maar goed ook: eenmaal onderweg bleek maps er weer een eigen waarheid op na te houden en waze wil maar geen voetgangers helpen. Dus na een fiks stukje lopen de eerste metro ingestapt die ik zag en opgezocht hoe ik ookalweer bij de Orlybus kon komen. Was maar 3 kwartier ofzo. De bus ging wel voorspoedig; na nog een half uur het vliegveld bereikt. Nette verbinding zo!

Royal Air Maroc was met de instap etc allemaal netjes, als je buiten beschouwing laat dat gate 23 en 32 niet dezelfde zijn. En dan weer de lucht in, lekker! Naast iemand die flink aan de snotter was, maar allez, lekker veel turbulentie en een rammelbak als vliegtuig is wel leuk.
De overstap was haasten, heel hard haasten. De rij bij security groot en het boarden was al begonnen. Maar toch op tijd, al leek het wel een beetje border security zo, snelwandelen op 't vliegveld.

Het vliegtuig van Casablanca naar Sao Paulo kan ik maar 1 ding van zeggen. *jank*
Welk stuk ongeluk heeft er besloten dat er een zitplaats is waar geen raam zit?! WHY??? WHY ME????
Het halve vliegtuig zit te pitten en degene die obsessed is met naar buiten kijken heeft geen raam. En ook niet dat er geruild kan worden ofzo... dus dan maar leuning achterover (tegen mijn principes) en hoofd tussen raam en leuning, dan kan ik nog een beetje achteruit kijken. Wat een ellende eej, en ik alle sites maar af om dit soort ongein te voorkomen. En dan duurt een vlucht ineens lang hoor... 4 films gekeken en wat me op beide vluchten nogal verrast is het goede eten. Chapeau! Eens géén paddestoelenprutje maar gewoon rijst met broccoli, wortel, aubergine, peterselie en rauwkost met fruit en een broodje. En alles vegan, mag in de krant dat dat goed ging!

Opgehaald worden van t hostel viel niet helemaal mee door file, en dat middenin de nacht... Maar ben er gekomen! Zeer aardige hosts, t is gewoon een omgebouwde garage..
Maar t bed lijkt lekker te liggen en ik ga het ook maar meteen uittesten want over 5 uur weer op. Door naar Paraty!