Dromen zijn toch niet altijd bedrog - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu Dromen zijn toch niet altijd bedrog - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Annelies - WaarBenJij.nu

Dromen zijn toch niet altijd bedrog

Blijf op de hoogte en volg Annelies

25 September 2015 | Nederland, Oost-Souburg

Het is al een tijdje geleden dat ik de site workaway leerde kennen. Het stond me aan, een hoop erg aantrekkelijke bestemmingen zaten erbij. Ik heb genoten van het vergeten van de tijd tijdens het rondneuzen. Want terugkomen deed ik steeds. Soms een tijdje niet, maar uiteindelijk toch altijd weer.
Er was echter 1 bestemming die mij bijzonder aansprak. Het verzorgen van katten. Een stuk of 100. Op een strand. Als je me kent dan weet je dat dat magnetisch op mij werkt. Ik heb nog vele andere locaties bekeken. Ik heb ook nog bedacht dat ik misschien wel "gewoon" wilde backpacken in Zuidoost-Azië. En dat wil ik nog steeds wel, alleen wil ik dit gewoon liever. Hoewel ik het mogelijk ook wel combineer. Een tijdje katten helpen en dan nog een beetje rondtrekken. Maar ik hoef mijzelf niet voor de gek te houden, als het goed bevalt bij de katten dan blijf ik daar toch wel en ga ik toch niet rondtrekken. Dus ik ga uit van katten, en de bezienswaardigheden tussendoor.
Overigens geloof ik er ook heilig in dat je op deze manier op de leukste en mooiste plaatsen komt. Ik heb het niet zo op het übertoeristische, maar de tips van insiders vind ik waardevol.

Dat gaat trouwens niet heel moeilijk zijn; het ligt op Penang/Langkawi. Een eiland voor de westkust van Maleisië. Met monkeybach, turtlebeach, een vlinderreservaat, botanische tuin, jungle, batikfabriek, markten, maar ook winkelcentra en een hop-on hop-ff. Ik vind het een geniaal systeem en zal er vast wel een ritje op maken.

Als alles doorgaat. Dat voorop gesteld. Want het aanmaken van de nieuwe waarbenjij is de eerste echt concrete stap. Dat is me toen naar Ghana zo goed bevallen, ik ga voor de herhaling.
Heb je mijn Ghanaverslag nog niet gezien: liesennaat.waarbenjij.nu. Nu wordt het iets heel anders natuurlijk. Maar hopelijk ook best vergelijkbaar.

De volgende stap gaat bestaan uit het uitzoeken van de beste/goedkoopste tickets. Of ja, eigenlijk heb ik die al uitgezocht, maar het verandert steeds. Iets zegt me dat ik niet te lang moet wachten met boeken, iets anders zegt me dat het slim is eerst zeker te weten dat ik zo lang vrij kan nemen.
Ik ben degene die bedacht heeft dat PBL-dagen ingevoerd moeten worden dan ook best dankbaar. Heb ze zo lang mogelijk opgepot, nu wordt het tijd om die dagen te verzilveren.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik van 1 tot 31 maart. Met Turkish airlines, en een dagje Istanbul als bonus :)

Nog iets minder dan een half jaar dus! En ik weet uit ervaring dat het al bijna tijd is om in paniek te raken. Een half jaartje is zó voorbij.

• 25 September 2015 - 21:33

Petry:

O wow, daar ben je dus druk mee geweest. Fantastisch. Hoop dat het allemaal gaat gebeuren zoals jij in je hoofd hebt. En ik zet dit favo dan kan ik je in maart gewoon lekker blijven volgen!!!