Dag 4, gaat het echt zo snel? - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 4, gaat het echt zo snel? - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 4, gaat het echt zo snel?

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 Februari 2016 | Maleisië, Tanjung Bungah

Gisteren heb ik het vrij kort gehouden. De reden was simpel; ik kon mn ogen niet meer open houden. Dacht echt heerlijk te gaan slapen op mijn bank. Bank? Ik was toch zo overtuigd van de hangmat? Dat was ik zeker, maar die blijkt vrij klein en is ook onveilig gezien er onlangs iemand die in een tent lag is lastiggevallen.
De keuze was op het terras op een stoel, op het terras op de bank, of op een matras tussen koffers en tassen op kantoor. Neem van me aan; die laatste is zo smerig dat dat geen optie is.
De stoelen? Nope, liever iets waar ik kan liggen. Dus de bank. Met zonder matras, 1 flinke kat en 6 kittens.
Zou relatief haalbaar zijn als ik mezelf zou kunnen uitstrekken. Of gewoon recht kon liggen en njet opgekruld. En niet iedere 5 minuten wakker gemaakt zou worden door vlooien. Tinetallen. En die dreven me tot waanzin, absolute waanzin. Dusdanig dat ik direct en zonder veel aarzelen de stap heb gezet om naar het nabijgelegen bed and breakfast te gaan.
Laura, die de stoelen had vannacht is direct meegegaan. Haar vriend is vanmorgen nóg vroeger vertrokken. Nu liggen we strqks dus met zn drieeen op een 6-persoons dorm. In echte bedden.

Vanmorgen zijn Laura en ik boodschappen wezen doen bij Tesco. Een soort walmart. Wat een zaligheid.
Heb flink ingeslagen; de voorraden hier mogeqn nauwelijks lege kastjes heten. Toen we terufkwamen was alles en iedereen een beetje in mineur: 1 van de babykittens was overleden. En een van de peuterkittens is doodgebeten door de grote met de hsenbewchadiging. Totaal onverwacht. Binnenkort gaat hij weg; hij is geadopterd door iemand die gespecialiseerd is in dierenrevalidatie. Tijd vliegt: het was alweer tijd voor de avondronde. Daarna de babykittens en de kleine peuters samengelaten en die allemaal gesprayed met azijn. Tegen de vlooien is dat. Maar hielp geen moer want heb er de nodige zien lopen. Die zijn met een antivlooienspul gedaan.

En ik heb me op Baby Silk gestort. Een van de kleuts die bij me sliep vannacht en die ronduit zwak is. Hij vliegt achteruit, dus krijgt nu extra bijvoeding. Duurt een ruim half uur eer je daqr mee klaar bent, arme ziel wil écht niet en na ieder hapje is hij zo moe dat ie als een lappenpopje in je arm hangt. Maar verder heeft hij zodra je ,met het volgende spuitje komt wel weer kracht om zichzelf los te wurmen. Toch zou ik niet verbaasd zijn als ie er morgen ineens niet meer is.

Morgen de grote sale. En overmorgen ook. Met morgen aansluitend een BBQ. Ik heb mezelf keukendienst gegeven overdag, culinair kun je ze hier écht niet noemen. En dat met die verscheidenheid aan producten, onbegrijpelijk. Ik heb nog net kunnen voorkomen dat ze een reuzeradijs wilden gaan koken. Zo rauw smaakte hij iig prima! Lekker fris en knapperig.

Morgen een drukke dag te gaan dus, lekker! Al wil ik na het weekend ook zeker op padvinderstocht gaan en de verschillende attracties gaan bekijken. 1 kan ik al van mijn lijstje schrappen: de canopywalk is gesloten :(

Wat hier trouwens wel heel erg schattig is is de manier waarop de moeders met hun kittens omgaan. Alles drinkt bij iedere moeder en ook de kleuterkittens mogen nog weleens een slokje meelurken. Erg schattig!

Tot morgen!

• 26 Februari 2016 - 18:01

Nens:

Ik denk dat het Bed & breakfast een goede keus is geweest Lies,als ik jou zo hoor. Jullie hebben in ieder geval nu de ruimte in je dorm, zalig in een (schoon?) bedje.

Heb je ook toegevoegd op Facebook, ik hoop dat je dat niet erg vind. Als je een Nancy Peters ziet staan: thats me!

Geef die poezels een knuffeltje van me, en vooral voor Baby Silk...ik hoop dat ie het haalt!

• 26 Februari 2016 - 18:23

Brigitte:

Goed dat je bed and breakfast hebt geboekt. Na een goede nachtrust ben je zoveel fitter om je handen goed uit je mouwen te kunnen steken. En dat is nodig, zo te lezen. Respect hoor. Zorg maar goed voor baby silk wie weet haalt hij het door jouw goede zorgen.

• 27 Februari 2016 - 15:02

Petry:

Hé, Liesje. Wat een gedoe nu toch weer met je slaapplaats. Hoop dat het je beter gaat bevallen in de B&B. En die vlooien. Ja, dat zijn hardnekkige ettertjes. Maar is het je een beetje meegevallen of toch niet. En met hoeveel mensen ben je daar nu overdag bezig?

• 27 Februari 2016 - 19:08

Kino:

oooh Baby Silk...duimen dat hij het met jouw liefde en verzorging gaat redden.
    Heb je toevallig je nieuwe camera al uitgeprobeerd?

Fijn dat je een B&B hebt gevonden want ik krijg zo de indruk dat je op Catbeach al je nachtrust nodig zal hebben.