Treinen, treinen en een heel eindje lopen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelies - WaarBenJij.nu Treinen, treinen en een heel eindje lopen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Annelies - WaarBenJij.nu

Treinen, treinen en een heel eindje lopen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

20 November 2019 | Frankrijk, Parijs

Jaja, het is weer zo ver. En dus ook weer dagboekentijd. Eigenlijk had ik bedacht het niet meer te doen, facebook neemt alles over en dit werkt soms voor geen meter en zeker niet met foto's. Maar op facebook ooit iets terugvinden is onbegonnen werk, hier gaat dat vele malen makkelijker dus dan toch maar weer wel schrijven. Ook omdat ik het fijn vind het en het mijn hoofd leeg maakt.

Niet dat ik nu al veel te schrijven heb. Ik hoefde pas een late trein te hebben en dat scheelt. Was maar "bijna" laat, de eerste ruimschoots gemist, maar degene die ik eigenlijk moest hebben goed gehaald. En dan de magische woorden: er waren geen vertragingen en geen problemen. Overstappen op de Thalys: op een perronswijziging na niets bijzonders.
Eenmaal in Parijs, Gare du Nord was het een ander verhaal. Je hebt een pasje nodig om eruit te kunnen en dat heb ik dus niet he, alleen een papier en dat helpt niet. Met veel drukte nog steeds geen personeel te bekennen (of herkennen) maar via de achteruitgang toch weg kunnen komen. Door de uitdeeltafel voor daklozen heen, triest hoor.
En toen begon de echte uitdaging. Google maps was de weg kwijt. Na 3x dezelfde straat te hebben gehad heel maps maar weggegooid en op waze verder gegaan, wat een uitkomst he... Werkt veel beter. Het hostel is oud maar netjes en gelukkig ben ik niet zo lang want ik pas maar net in het bed.

Morgen een dagje Parijs in, staat al lang op de to-do-lijst, maar nu gaat t ervan komen.

En nog nooit eerder heb ik het gevoel gehad dat het niet leuk is om alleen te reizen, maar ik had mn lief nu toch ZO graag mee gehad en de reis samen gemaakt... Klagen helpt alleen niet dus ik ga er in mn eentje evengoed gewoon voor.

Eerst maar eens een dutje doen...

  • 21 November 2019 - 19:11

    Maya:

    Supercool!

    Ik ga over 3 weken ook op mini trip naar Parijs, dagje op en neer. Dus ben benieuwd naar je verslag.

    En ooh... Rio, wauw. Benieuwd wat je ervan vind! Mijn eerste verre reis 21 jaar terug begon ook daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 137143

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: