Status; blij - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Annelies - WaarBenJij.nu Status; blij - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Annelies - WaarBenJij.nu

Status; blij

Blijf op de hoogte en volg Annelies

04 Oktober 2022 | Portugal, Lissabon

Hoewel het gisteren begon, begint het vandaag ook en morgen ook weer. Maar vandaag voelt het al best echt. Vandaag is de dag van vliegen, van het nederlandse achter me laten, van no way back ook. Hoewel ik daar dan weer niet erg mee zit.

Zo lekker om bij te kletsen met Merel gisteren, en dan vanmorgen nog even op z'n flintstones verder. Hoewel we goed wakker waren zal menigeen onder de indruk geweest zijn van zoveel gaarheid.

Maar het is lekker, op t gemakje opstaan, douchen, BozeBilliePoes knuffelen (wat met omkoperij verrassend goed lukt) en dan uiteindelijk naar Sassenheim om met een van m'n lievigste zusjes te lunchen. Slim volk man, daar. Als vegan maken ze met plezier een broodje kaas, ja of ham natuurlijk. Gelukkig is Ingrid de wat bijdehantere versie en die wist wel wie ze moest hebben voor een broodje avocado met granaatappel.

En ook hier: fijn je weer gezien te hebben avonturierster!!

Later dan gepland (en dat ligt volkómen aan mijn gebrek aan plantalent) hebben zuslief met haar net zo leuke dochter me de trein in gegooid en stond ik niet veel later op Schiphol. De vrees en waarschuwingen voor wachtrijen bleken ongegrond, ik was in no time bij de gate en heb op een prachtig plekje zitten wachten. Vliegtuigjes kijken, mensen kijken, het leven is mooi.

Het wachten bleef op het vliegtuig. Dat had kennelijk wat moeite om bij de gate te komen. Flightradar liet zien dat het op tijd was, maar daar stopte het ook. Een paar minuten voor boarden konden eindelijk de anderen uitstappen en slechts 20 min te laat konden we er in. Behalve ik. Mijn boardingpass werd geweigerd. Geen probleem, ze draaiden er een voor me uit. HOE BEDOEL JE GANGPAD?! no de jus tot 2x toe kunnen betalen voor raam en dan nu dit?!

Maar goed, als ze in het vliegtuig kunnen helpen dan geef ik ze die kans, ik moest blij zijn mee te mogen want er zijn 40 mensen geskipt. Right. Niet gevoelig voor, geef me een raam en je hoort me niet.

En niet dat ik al door had dat 1C business class is he, neuh, stel je voor. Maar wel. 1C én 1D (raam!) waren voor mij. Niet per se fancy, maar echt súpertof. Bleek het ook nog incl eten en drinken te zijn, echt hoor, ik heb genoten [e-1f601]

En dat uur te laat boeit me niks. Nou ja, het boeit me dat het komt omdat er niet genoeg personeel was om de bagage te laden. Het boeit me dat er nog steeds een bende is op Schiphol. Maar dat uur? nope.

En dan in Lissavon aankomen. ZO lekker warm. ZO een zaligheid. En meteen geen nederlands meer om me heen. Via facebook had ik met iemand afgesproken om een hapje te doen samen. Alleen het "waar" bleef even de vraag. En hoe ik er zou komen ook.

Lissabon blijkt een fantastisch metronetwerk te hebben, maar echt opletten; ho maar. Dus zo kon het gebeuren dat ik aan het eind van de lijn merkte dat ik 2 stations eerder over had moeten stappen. In de herkansing ging het mis omdat de metro zelf panne kreeg, man man, wat kun je je lomp voelen als je je talen niet spreekt he... In ieder geval was het de moeite waard want het bleek een hardstikke leuke meid en de tijd vloog. Haar voorstel was de illegale chinees, dat lukte alleen niet omdat je niet kan pinnen en de geldautomaat leeg was. HappyCow had nog wel een idee en dat was echt zo gaaf, een stenen trap met een soort opzettafeltjes. Zodat je beiden aan 1 kant van een plateau zit en heerlijk kunt knabbelen. En dat in 25 graden he.

Nu de oogjes maar dicht, morgen weer vroeg op om verder te vliegen.


  • 05 Oktober 2022 - 10:59

    Samantha:

    Zelfs Europa is al een avontuur op zich.
    veel plezier in Mexico en vooral gewoon genieten van alles wat je nog tegenkomt, wacht de verslagjes af

  • 05 Oktober 2022 - 11:43

    Patricia :

    Ik ga het zeker verder volgen.
    Aangemeld op de mailinglijst.
    Iig een hele fijne reis en vakantie.

  • 05 Oktober 2022 - 12:24

    Daantje:

    Hi Lies ,
    Heb al weer gelachen om dit eerste verslag.
    Jij maakt gelijk weer vanalles mee.
    Wens je een fantastische reis.
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mexico

Typisch gevalletje "leuke deal gezien, toffe bestemming, let's do it".

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2022

Hasta Luega Amigos y Amigas

23 Oktober 2022

Zippie

23 Oktober 2022

Sumidero

21 Oktober 2022

The hills are alive

20 Oktober 2022

Terug de kou in
Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 137655

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: