Het water over - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu Het water over - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu

Het water over

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 Oktober 2022 | Mexico, Cancún

Gisteren eindige ik volgens mij met "ik ga mijn oogjes sluiten".

Nou is er vannacht veel gebeurd, maar slapen? Uiterst minimaal. De dorm (gedeelde slaapzaal) zag er top uit, maar de trap naar het bed kraakte me toch een beetje dat half Lissabon ervan wakker werd. Als ze dat al niet waren van snurkers en super luidruchtig gedoe op de gang. En dan denk je te kunnen gaan slapen: legertje muggen. Zoemen en jeuk en lawaai zijn niet de beste ingrediënten voor een goede nacht. Het voordeel: ik was goed op tijd voor mijn vlucht. Doordat ik nu met de Uber nar het vliegveld ben gegaan toch nog een heeeeeeel klein beetje van de stad gezien en wat ik heb gezien bevalt me wel.

TAP staat niet bekend als superfijne airline ofzo, maar toen de vertraging 5 minuten werd kwam er al een excuus en uitleg. Uiteindelijk werd het een uur, maar heb me er geen moment aan gestoord.

Helaas, geen rijtje voor mezelf om onbeschaafd te snurken in t vliegtuig, maar de knul die naast me kwam zitten was zeer aangenaam gezelschap. Een duitse net-afgestudeerde veganist. De tijd schiet goed op dan. Bij aankomst hebben we ook maar even de krachten gebundeld bij de douane, de bus naar de binnenstad en het regelen van de simkaart.

Zijn hostel is alleen helemaal de andere kant op.

Het mijne vond ik zeer gemakkelijk en ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg gecharmeerd ben van de stad tot nu toe.

Het is een graadje of 30 en allemaal veel netter dan verwacht. Eigenlijk had ik ook niet echt een beeld bij Cancun, maar dat is geen garantie voor zo een leuke meevaller. Echt alles ziet er top uit, alle dieren die ik heb gezien zien er goed uit en het is ook gezellig met overal terrasjes en barretjes. Overal muziekjes vandaan en ja, die klinken zoals de clichees.

Het terrasje waar ik via HappyCow ben gekomen heeft me mijn eerste echt mexicaanse empanada opgeleverd. Echt, die hele setting. Tafeltjes op grind, overal lichtjes, overal opgevreten worden door insecten, een hele lading bloempotten en alles net zo gemoedelijk.

Vannacht is mijn bed wederom in een dorm, maar alles is van steen dus kraken zal het niet. Alleen demuziek van de binnenplaats zal even lastig zijn, maar echt heel storend is het niet denk ik. Een zal ik even pochen over dat ik op dit moment geen jetlag ervaar?

Ok, het is 21:00 en ik ga slapen, maar morgen moet ik om 06:00 de taxi in. Het scheelt 7 uur trouwens, dus het is bijna 04:00 Nederlandse tijd.

Ik ga mijn erker in.

Hasta mañana!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Mexico

Typisch gevalletje "leuke deal gezien, toffe bestemming, let's do it".

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2022

Hasta Luega Amigos y Amigas

23 Oktober 2022

Zippie

23 Oktober 2022

Sumidero

21 Oktober 2022

The hills are alive

20 Oktober 2022

Terug de kou in
Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 137643

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: