Het water over - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu Het water over - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu

Het water over

Blijf op de hoogte en volg Annelies

05 Oktober 2022 | Mexico, Cancún

Gisteren eindige ik volgens mij met "ik ga mijn oogjes sluiten".

Nou is er vannacht veel gebeurd, maar slapen? Uiterst minimaal. De dorm (gedeelde slaapzaal) zag er top uit, maar de trap naar het bed kraakte me toch een beetje dat half Lissabon ervan wakker werd. Als ze dat al niet waren van snurkers en super luidruchtig gedoe op de gang. En dan denk je te kunnen gaan slapen: legertje muggen. Zoemen en jeuk en lawaai zijn niet de beste ingrediënten voor een goede nacht. Het voordeel: ik was goed op tijd voor mijn vlucht. Doordat ik nu met de Uber nar het vliegveld ben gegaan toch nog een heeeeeeel klein beetje van de stad gezien en wat ik heb gezien bevalt me wel.

TAP staat niet bekend als superfijne airline ofzo, maar toen de vertraging 5 minuten werd kwam er al een excuus en uitleg. Uiteindelijk werd het een uur, maar heb me er geen moment aan gestoord.

Helaas, geen rijtje voor mezelf om onbeschaafd te snurken in t vliegtuig, maar de knul die naast me kwam zitten was zeer aangenaam gezelschap. Een duitse net-afgestudeerde veganist. De tijd schiet goed op dan. Bij aankomst hebben we ook maar even de krachten gebundeld bij de douane, de bus naar de binnenstad en het regelen van de simkaart.

Zijn hostel is alleen helemaal de andere kant op.

Het mijne vond ik zeer gemakkelijk en ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg gecharmeerd ben van de stad tot nu toe.

Het is een graadje of 30 en allemaal veel netter dan verwacht. Eigenlijk had ik ook niet echt een beeld bij Cancun, maar dat is geen garantie voor zo een leuke meevaller. Echt alles ziet er top uit, alle dieren die ik heb gezien zien er goed uit en het is ook gezellig met overal terrasjes en barretjes. Overal muziekjes vandaan en ja, die klinken zoals de clichees.

Het terrasje waar ik via HappyCow ben gekomen heeft me mijn eerste echt mexicaanse empanada opgeleverd. Echt, die hele setting. Tafeltjes op grind, overal lichtjes, overal opgevreten worden door insecten, een hele lading bloempotten en alles net zo gemoedelijk.

Vannacht is mijn bed wederom in een dorm, maar alles is van steen dus kraken zal het niet. Alleen demuziek van de binnenplaats zal even lastig zijn, maar echt heel storend is het niet denk ik. Een zal ik even pochen over dat ik op dit moment geen jetlag ervaar?

Ok, het is 21:00 en ik ga slapen, maar morgen moet ik om 06:00 de taxi in. Het scheelt 7 uur trouwens, dus het is bijna 04:00 Nederlandse tijd.

Ik ga mijn erker in.

Hasta mañana!