Dag 5: Jumble sale en couchsurfmeeting - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu Dag 5: Jumble sale en couchsurfmeeting - Reisverslag uit Tanjung Bungah, Maleisië van Annelies - WaarBenJij.nu

Dag 5: Jumble sale en couchsurfmeeting

Blijf op de hoogte en volg Annelies

27 Februari 2016 | Maleisië, Tanjung Bungah

In het motel gaan slapen was een zeer prima beslissing. Link plaatsen wil niet zo, maar als je zoekt via google kun je t vinden onder Ali motel, Teluk Bahang. Niet Tanjung Bungah zoals deze site maar blijft volhouden. Vergis je niet: de dorm heeft geen tv, geen eigen badkamers en gewoon geen luxe. Wel 5 stabelbedden en voor ieder bed een stopcontact.

Heb iig heerlijk geslapen, ondanks dat het dus een 10-persoons dorm is ipv de 6 zoals ik gisteren schreef. Bed lag heerlijk en heb geslapen als een blok beton. Het niet hebben van een mes in de keuken is vooralsnog te overleven en de muis daar maak ik me ook niet druk om. Douche was helaas koud maar ik heb inmiddels begrepen dat de andere wel warm water zou moeten hebben. Ik houd iig niet van koud. Ook niet in de tropen. En ik kan niet anders zeggen: het is een schitterende plek. Geweldig terras op de 1e verdieping, continue bemanning, te gek! Het is heel jammer dat het weer een uitgave is, maar omgerekend zit ik hier voor ong. 170 euro tot aan de dag van vertrek. En dat is me het zeker waard.

Gisteravond bleek er nog een of andere hysterisch babbelgrage en vrijverstaanbare japanner te zijn gearriveerd; vandaag is het iemand die al lag te slapen en wakker werd van ons dus op de bank in de gemeenschappelijke ruimte verder is gaan knorren. Zelf zit ik nu op het terras te luisteren naar het ritselen van bladeren en af en toe langsrijdende motoren en auto's.

We zijn op dit moment met 6 vrijwilligers. 2 duitse, 2 franse, 2 nederlandse. Ja! Nog een nederlander! Vandaag gearriveerd en ik geloof dat ie 2 weken blijft. Erg toffe vent, blij mee!

De andere meiden gaan maandag weg. Dat is dan weer minder geslaagd want het zijn stuk voor stuk toffe lui.

Vanmorgen tosti's staan maken voor de hele bups, zelden dat je iemand ZO blij ziet zijn vanwege kaas. Heb het korstje in 6 moeten delen.

De Jumble was vrij ongeorganiseerd. Maar alsnog iets van 30 bezoekers waarvan er 1 een kat heeft geadopteerd. Die vertrekt dinsdag volgens mij.
Een grote siamees. Leuk ding, fijn dat ie geadopteerd is.

Verder was het niveau nog een stuk lager dan wat er normaal gesproken wordt achtergelaten na een gemiddelde rommelmarkt. Gewoon echt troep. Tof ook dat er het een en ander aan couchsurfers langs is gekomen. Deze heb ik leren kennen via de couchsurfsite en ben zodoende in hun appgroep terecht gekomen. Wist niet of ze ook daadwerkelijk zouden komen, maar jazeker en het was erg gezellig. Direct was alles dat ik uit NL heb meegenomen om te verkopen ook echt verkocht en tegen een prima prijs ook nog.


Omdat de meiden maandag weggaan ben ik vandaag voor het eerst ingewerkt bij de intensieve zorg katjes. Dat zijn er 3 die alle 3 een gruwelijke ziekte hebben waardoor ze bulten ontwikkelen die vervolgens open gaan en ontvellen. IEerlijk? Ik zou 2 van de 3 uit hun lijden verlossen. Ze zijn er beroerd aan toe. Sprout ofzoiets. Ik zal geen fotos van ze plaatsen maar als je die per app wilt stuur me dan even een appje. Kan op mijn normale nummer maar ook op mijn maleise. Denk ik. Het bruintje Gabriel heeft momenteel 7 wonden, waarvan 2 op beide voorpootjes, 1 op zijn schouder, 1 bovenop zijn kopje en de laatste vol op zijn neusrug waardoor die afwezig is. Beide oortjes zijn ernstig gehavend.
Mimi, de zwarte, is het slechtst. Zij heeft wonden overal, en een misvormde poot. De 3 overige pootjes hebben ook wonden en bulten. Toch accepteert ze de verzorging gelaten. De kleinste, een zwartje is het minst ziek. Alleen wondjes op zijn koppie en helaas ook wat bulten op zijn pootje. Bij hem is de ziekte nog in een beginstadium. Het is te overleven, het is een 3 tot 6 maanden van steeds maar nieuwe plekken die ook niet genezen, en dan houdt het op en begint het herstel. Of de bulten slaan naar binnen en dan hebben ze niet lang meer te gaan.
Mocht er een zijn die het overleeft dan gaan ze naar het meisje dat ze nu verzorgt en van wie ik het stokje overneem.
Het is iig werken met handschoenen en een schort die daarna ofwel in de prullenbak verdwijnen ofwel uitgekookt en in de bleek gezet worden. overdraagbaar op dier en mens. Oppassen geblazen dus.

Kleine BabySilk doet het nog net als gisteren. Ronduit zwak. Helaas heerst er ook een virusje onder de katten waardoor ze nu vrijwel allemaal met prutoogjes en een snotneus rondlopen.

We hebben de dag afgesloten met een BBQ. Gezellig!

Morgen nog een dag Jumble en maandag ga ik met een van de franse dames naar Turtle Beach. Wil graag tijd in de katten steken maar ook in mezelf.


Het uploaden van fotos lukt niet zo goed. Zal zo nog eens war proberen :)

Tot morgen!



  • 27 Februari 2016 - 19:51

    Brigitte:

    Wat maak jij veel mee in een dag, ik snap dat je als een blok slaapt☺. Wat afschuwelijk is die kattenziekte, zo sneu. Mooi dat er mensen zijn zoals jij die voor ze zorgen. Veel plezier alvast op turtle beach!

  • 28 Februari 2016 - 11:48

    Claudia:

    Ach Lies, wat een triestigheid? Waar ligt de grens voor oplappen of euthanasie?

    Ik heb vandaag je hele verslag gelezen. Brrrrr, vlooien zijn echt vieze fukkertjes!

    Veel mooie ervaringe de komende tijd!

    Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 9166
Totaal aantal bezoekers 137209

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: