Stukje lopen, stukje tuffen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu Stukje lopen, stukje tuffen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Annelies - WaarBenJij.nu

Stukje lopen, stukje tuffen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

12 Maart 2018 | Thailand, Chiang Mai

Had ik al geschreven de botanical gardens te willen bezoeken? Bij deze, vandaag gedaan. Een flinke rit, met een uiterst vriendelijke Grabber die geen woord engels sprak naast "I wait for you, you want 1 hour, 2 hour"?
Kon hem er maar moeilijk van overtuigen dat t een dagje zou worden. Maar dat werd het zeker. Prachtige entree en deze eigenwijs wilde gewoon zelf het park verkennen. Eerste stop, banana-avenue. Leuk maar niet super bijzonder. Al wel er achter dat ik water én eten én muggenspray was vergeten..
Volgens de plattegrond was t maar een klein stukje naar de canopy en dan bovenin qas het restaurant. Noordelijk bovenin, niet boomtoptechnisch. Je moet t eigenlijk zien als een grote ring waar je onderin binnenkomt en bovenin zit t restaurant. Gelukkig verkochten ze bij de Canopy ook water, was ik wel aan toe, het was verder dan verwacht.
De canopywalk was heerlijk, echt lang geweest. Schitterend uitzicht, ondanks de mistige lucht.

Na een uurtje of anderhalf was ik het wel zat en ben ik doorgegaan naar t restaurant. De weg werd steeds mottiger en na te lang 8% omhoog gelopen te hebben zag ik omgevallen bamboe op de weg, maar ver onder me het dak van de kas. En die moest dichtbij t restaurant zijn. Dus omkeren en met 7-mijlsstappen omlaag.

De kassen waren ook super, ingedeeld op soort. Alleen had ik vrij vlot in de gaten datsuit naderde, en hoe ver de uitgang was?? Dat was nog een fiks eind. Dusdanig stijl omlag dat t niet meer leuk was. Veel scootertjes voorbij zien komen die gewoon uit stonden en op zwaartekracht omlaag gingen.
Was heel erg blij toen ik eindelijk was, volgens fitbit was het het equivalent van 93 trappen op, dus evenzoveel weer af.

Maar dan... Grab had niemand, dus even gevraagd en moest wachten op een gele taxi. 3 roden stopten niet en een gele kwam er ook niet. Maar er stopte wel een dame met motor, die heeft me achterop genomen en die steile berg afgegaan. Spannend, soms zelfs eng. Maar ze reed super een heeft me veilig naar de busstop van haar dorp gebracht.

Van daaruit was het een makkie, met 17 man in een rode taxi gepropt.

Voor de verandering uit eten geweest, bij vegan nr 4 terug. We zijn zowaar nog even gaan borrelen.

Geslaagde dag weer, gestoord dat ik al bijna op de helft zit...

  • 13 Maart 2018 - 01:28

    Moeders:

    Hallo.
    De voorspelde regenbui is dus gelukkig niet gekomen begrijp ik. Die was vannacht hier dus.
    Hoe krijg je 17 man in een rode taxi gepropt ? Moet toch een soort busje zijn dan, anders wordt het stapelen. Maar het lijkt me prachtig, zo,n botanische tuin. Nog eekhoorntjes gezien daar?
    groetjes Mam

  • 13 Maart 2018 - 11:02

    Corinne:

    Ha Annelies

    17 man ...dat moet een verlengde rode taxi zijn geweest, of wellicht hangend aan de buitenkant . Een spannende enerverende dag als ik dat zo lees, weer eens iets anders .

  • 13 Maart 2018 - 18:54

    Patricia + A-team:

    leuk verslag hoor en fijn dat je zo geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 137334

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: