Ah ah ah ah, eaten alive, eaten alive - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu Ah ah ah ah, eaten alive, eaten alive - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Annelies - WaarBenJij.nu

Ah ah ah ah, eaten alive, eaten alive

Blijf op de hoogte en volg Annelies

14 Oktober 2022 | Mexico, Oaxaca de Juárez

In tegenstelling tot de meeste dagen vandaag maar een kort verhaaltje. En ik heb me er al bij neergelegd dat dat ok is. De boog hoeft immers op reis ook niet altijd gespannen te staan. Het was ook al wat laat voordat ik "up and going" was. Ik heb eerst wat zitten kletsen met Jens, de duitser uit het hostel en vervolgens besloten achter de zipline aan te gaan. Van internet word je niets wijzer, maar er zijn touristshops dus die helpen vast.

De eerste was dicht, de 2e bleek niet meer te bestaan. Maar waar die zou zijn bleek wel een leuk park dus ben ik daar maar even naar binnen gewipt. Gewoon rondkijken, wandelen, het is echt benauwd en bloedheet (jaja, ik ben het echt) maar er zijn gelukkig leuke zitjes. De hoeveelheuis vlinders is leuk maar minder indrukwekkend. Vogels zie ik niet echt maar wel salamanders en kleine repieltjes. Wat daarintegen wel heel indrukwekkend is is de hoeveelheid muggen. Zodra ik even stil sta word ik aan alle kanten opgegeten. Ze zouden hier echt een berg vleesmuizen moeten loslaten. Voor mij zit er weinig anders op dan blijven bewegen en gauw weer het park uit.

Dan maar naar de haven, maar eerst even terug naar het hostel, waar we veel te lang hebben zitten kleppen. En plannen hebben zitten maken.

Dus later dan gepland kwam ik bij de haven jn de hoop dat er een avondbootje zou zijn, maar het enige dat er was was een cruiseschip. Omdat mensen kijken dan een heel goed plan is en mijn lichaam echt in standje vervelend is geraakt én ik nog een balanceles te leren heb blijf ik gewoon gewoon lekker aan het strandje. Helaas werkt mijn koptelefoon niet, dus van leren komt het niet, maar zo een dagje pauze is best prima.

En karma is goed bezig: recht tegenover het hostel blijkt een vegan bakkerij te zitten met wel 3 dingen op de kaart. Yessssss!

s Avonds nog een keer geprobeerd te balancen, maar verder dan een halve track komt-ie niet. Maar ook nu is het gezellig en ik denk dat Jens' wens om yoga instructeur te worden ineens heel klein is geworden.

Wat me trouwens ook is opgevallen: in Oaxaca had iedere straathoek de namen van de straten op handhoogte hangen. Voorzien van geschreven tekst en braille.

In Huatulco valt vooral op de rolstoelvriendelijkhein op, alle stoepen en hebben eIn tegenstelling tot de meeste dagen vandaag maar een kort verhaaltje. En ik heb me er al bij neergelegd dat dat ok is. De boog hoeft immers op reis ook niet altijd gespannen te staan. Het was ook al wat laat voordat ik "up and going" was. Ik heb eerst wat zitten kletsen met Jens, de duitser uit het hostel en vervolgens besloten achter de zipline aan te gaan. Van internet word je niets wijzer, maar er zijn touristshops dus die helpen vast.

De eerste was dicht, de 2e bleek niet meer te bestaan. Maar waar die zou zijn bleek wel een leuk park dus ben ik daar maar even naar binnen gewipt. Gewoon rondkijken, wandelen, het is echt benauwd en bloedheet (jaja, ik ben het echt) maar er zijn gelukkig leuke zitjes. De hoeveelheuis vlinders is leuk maar minder indrukwekkend. Vogels zie ik niet echt maar wel salamanders en kleine repieltjes. Wat daarintegen wel heel indrukwekkend is is de hoeveelheid muggen. Zodra ik even stil sta word ik aan alle kanten opgegeten. Ze zouden hier echt een berg vleesmuizen moeten loslaten. Voor mij zit er weinig anders op dan blijven bewegen en gauw weer het park uit.

Dan maar naar de haven, maar eerst even terug naar het hostel, waar we veel te lang hebben zitten kleppen. En plannen hebben zitten maken.

Dus later dan gepland kwam ik bij de haven jn de hoop dat er een avondbootje zou zijn, maar het enige dat er was was een cruiseschip. Omdat mensen kijken dan een heel goed plan is en mijn lichaam echt in standje vervelend is geraakt én ik nog een balanceles te leren heb blijf ik gewoon gewoon lekker aan het strandje. Helaas werkt mijn koptelefoon niet, dus van leren komt het niet, maar zo een dagje pauze is best prima.

En karma is goed bezig: recht tegenover het hostel blijkt een vegan bakkerij te zitten met wel 3 dingen op de kaart. Yessssss!

s Avonds nog een keer geprobeerd te balancen, maar verder dan een halve track komt-ie niet. Maar ook nu is het gezellig en ik denk dat Jens' wens om yoga instructeur te worden ineens heel klein is geworden.

Wat me trouwens ook is opgevallen: in Oaxaca had iedere straathoek de namen van de straten op handhoogte hangen. Voorzien van geschreven tekst en braille.

In Huatulco valt vooral op de rolstoelvriendelijkhein op, alle stoepen en hebben een rolsteen.

Kan NL nog van leren ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca de Juárez

Mexico

Typisch gevalletje "leuke deal gezien, toffe bestemming, let's do it".

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2022

Hasta Luega Amigos y Amigas

23 Oktober 2022

Zippie

23 Oktober 2022

Sumidero

21 Oktober 2022

The hills are alive

20 Oktober 2022

Terug de kou in
Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 137632

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: