Allemaal beestjes en een waterval - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Annelies - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes en een waterval - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Annelies - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes en een waterval

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 Februari 2017 | Belize, San Ignacio

Een zonnetje. De ochtend begon met een zonnetje. Hoe hoopgevend is dat? Ik had voor de zekerheid mijn softshell maar wel meegenomen voor de paardrijtocht, maar de kansen waren weer helemaal gekeerd en het weer was fantastisch. Er waren 2 ritten beschikbaar: eentje naar een mayaruine en eentje door het woud. Doe mij het woud maar, dat leek alleszins de beste keuze. Een groot voordeel daarvan was dat ik de enige was dus met alleen de gids op pad ging. Vrij interessante visies had hij, over de ontwikkelingen in de wereld etc.
Het paard, Zack, een kruising appaloosa, was ook wel een enorm dotje. Geen dooie afgestompte (al weet ik niet of dat naar de xuantunich ook zo zou zijn) maar wel lekker aan het rondkijken, net als ikzelf.
We hebben gedurende 3 uur superveel vegetaties gezien, zo gaaf! En maar liefst 3 soorten kolibries. Een aantal leguanen, veeeeel vogels en man man man, het was gewoon keihard genieten.

Bij het terugbrengen had ik de keuze waar ik heen wilde, dan maar een klein stukje van het hostel af, dat scheelt heuvelop. Recht voor de deur van de leguanen. En als je het dan toch hebt over dingen die de moeite waard zijn; ik moest nog een ruim half uur wachten maar dat maakte totaal niets uit. Het was een behoorlijk verblijf met een stuk of 40 leguanen. Met een hoop uitleg kon je ze gewoon op je laten zetten, we hebben ze gevoerd en ze op hun kopjes gekriebeld. Ik had niet verwacht dat dat zo gaaf zou zijn.

In de middag zijn we op advies van de beheerder hier naar een waterval gegaan om te zwemmen. Dat was nog niet zo makkelijk, geen enkele taxichauffeur wilde ons brengen. Of tegen een bizar tarief. Uiteindelijk was er een die het wel zag zitten. Een beetje een gluiperig typetje, maar zijn taxi zag er goed uit en zijn prijs was acceptabel. Hij zou ook op ons wachten, het was van daar af niet mogelijk om iemand te belleen dus dat leek verstandiger. Hij verwachtte ook niet dat we er een uur zouden blijven. We snapten e.e.a. een stuk beter toen de weg zo slecht werd dat de taxi niet verder kon en we de rest moesten lopen.
Het is leuk om geen verwachtingen te hebben, dan is er alleen de verrassing. En die was groot. De omgeving was schitterend, maar niet bijzonder toegankelijk. Naar de overkant en uiteindelijk het water in kostte de nodige moeite, maar een paar locals stonden klaar om ons te helpen. Supergaaf was het, echt heel mooi, midden in het woud.

Morgen weer grootse plannen, fijn dat het weer weer meewerkt!

• 10 Februari 2017 - 10:42

Petry:

Wat moet dat mooi zijn om alles van de rug van je paard te ontdekken. Heerlijk. En die leguanen. Wat zijn ze mooi hé. Mijn zoon heeft er ooit 1 gehad. Zo verschrikkelijk lief, alleen die nagels pfffff. Ga nog even verder lezen in je verslag. Heb het nodige gemist zie ik hahaha. Veel plezier nog.