Eindelijk dat waterpaleis gezien - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu Eindelijk dat waterpaleis gezien - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu

Eindelijk dat waterpaleis gezien

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 Mei 2023 | Indonesië, Jogjakarta

Dus ben ik nu wel officieel klaar in Jogya. Gevoelsmatig ook. Dus ongeacht of het morgen nou lukt met die pas: het is tijd om verder te gaan.Zeker ook met de wetenschap dat als ze hem morgen niet geven heel die pas niet meer terugkomt. Maar ik vind het een naar idee dus ik wil hem eigenlijk gewoon hebben.

En dan, ga ik dan meteen naar lombok? Of vlieg ik naar Bali om van daaruit naar Gili A te gaan? Ik heb 2 ongeboekte nachten staan en op gili A ben je eigenlijk gewoon snel klaar ook. Hmz, een korte check leert dat dat niet mogelijk is. Dan zou het 1 nacht Bali zijn en dan 1 nacht Gili A. Of 2 nachten Nusa Penida. Of meteen Lombok en de eerste nacht een ander hotel pakken. Ik denk dat dat het beste is. Als ik nog naar Flores wil moet dat toch weer via Bali.

Yogja was vandaagwederom prima. Ik krijg de indruk dat ik de opbouw bijna een beetje in de gaten begin te krijgen. Omdat het hoesten heftig is en slapen een probleem ben ik voor de laatste nacht hier uit de slaapzaal gegaan en heb een 2persoonskamer voor mezelf. Dat heeft ook als voordeel dat ik lekker op bed kan zitten en ik heb weinig last van de rook van mensen dan.

Vanmorgen zijn we met 4 man op pad gegaan naar het paleis en museum. Het was zeker leuk, maar niet meer dan dat ook. Vredeburg was ik meer van onder de indruk. Maar goed, ik moest en zou ze gezien hebben dus missie geslaagd. En echt hoor, ze zijn prachtig! Met name dat waterpaleis. Al is het lastig er geen grote duik in te nemen.

Verder heb ik vandaag weinig meegemaakl behalve het wederom struinen door straatjes. Gezocht naar stofjes, maar zonder resultaat. Gestalkt door kinderen, die het maar bijzonder vonden, zo’n tourist.

Ik kijk uit naar morgen. Ben beniieuwd wat dat brengt. Nu nog niet eens weten waar ik heen vlieg is zelfs voor mij wel bijzonder.