Eindelijk dat waterpaleis gezien - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu Eindelijk dat waterpaleis gezien - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu

Eindelijk dat waterpaleis gezien

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 Mei 2023 | Indonesië, Jogjakarta

Dus ben ik nu wel officieel klaar in Jogya. Gevoelsmatig ook. Dus ongeacht of het morgen nou lukt met die pas: het is tijd om verder te gaan.Zeker ook met de wetenschap dat als ze hem morgen niet geven heel die pas niet meer terugkomt. Maar ik vind het een naar idee dus ik wil hem eigenlijk gewoon hebben.

En dan, ga ik dan meteen naar lombok? Of vlieg ik naar Bali om van daaruit naar Gili A te gaan? Ik heb 2 ongeboekte nachten staan en op gili A ben je eigenlijk gewoon snel klaar ook. Hmz, een korte check leert dat dat niet mogelijk is. Dan zou het 1 nacht Bali zijn en dan 1 nacht Gili A. Of 2 nachten Nusa Penida. Of meteen Lombok en de eerste nacht een ander hotel pakken. Ik denk dat dat het beste is. Als ik nog naar Flores wil moet dat toch weer via Bali.

Yogja was vandaagwederom prima. Ik krijg de indruk dat ik de opbouw bijna een beetje in de gaten begin te krijgen. Omdat het hoesten heftig is en slapen een probleem ben ik voor de laatste nacht hier uit de slaapzaal gegaan en heb een 2persoonskamer voor mezelf. Dat heeft ook als voordeel dat ik lekker op bed kan zitten en ik heb weinig last van de rook van mensen dan.

Vanmorgen zijn we met 4 man op pad gegaan naar het paleis en museum. Het was zeker leuk, maar niet meer dan dat ook. Vredeburg was ik meer van onder de indruk. Maar goed, ik moest en zou ze gezien hebben dus missie geslaagd. En echt hoor, ze zijn prachtig! Met name dat waterpaleis. Al is het lastig er geen grote duik in te nemen.

Verder heb ik vandaag weinig meegemaakl behalve het wederom struinen door straatjes. Gezocht naar stofjes, maar zonder resultaat. Gestalkt door kinderen, die het maar bijzonder vonden, zo’n tourist.

Ik kijk uit naar morgen. Ben beniieuwd wat dat brengt. Nu nog niet eens weten waar ik heen vlieg is zelfs voor mij wel bijzonder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

De wereld is er om ontdekt te worden. Een overstap in Maleisië bijna 15 jaar geleden smaakte naar meer. Tijd om het eens van dichtbij te gaan bekijken en de wereld wat mooier te gaan maken door vrijwilligerswerk te gaan doen in Penang.

Actief sinds 25 Sept. 2015
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 136718

Voorgaande reizen:

28 April 2023 - 20 Mei 2023

Eindelijk Indonesie

04 Oktober 2022 - 25 Oktober 2022

Mexico

05 Oktober 2021 - 14 Oktober 2021

Let's maple!

20 November 2019 - 01 December 2019

Stedentripje Rio

05 November 2018 - 18 November 2018

Filipijnen!

06 Maart 2018 - 22 Maart 2018

Toch Thailand

21 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Belize, hoe kom je erop...

23 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Naar de katten op Maleisië

Landen bezocht: