Zo druk met ontspannen… - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu Zo druk met ontspannen… - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Annelies - WaarBenJij.nu

Zo druk met ontspannen…

Door: Annelies

18 Mei 2023 | Indonesië, Kuta

Van die dingen waardoor je normaliter naar je voorhoofd wijst. Vroeg opstaan voor meditatie bijvoorbeeld.

Gelukkig was ik niet de enige.

Meteen daar achteraan nog een les strong vinyasa, dan even eten en daar achteraan weer een hatha. Niet dat het daarna van lunchen is gekomen, nee, ik had een spabehandeling. Gisteren was die een uur, vandaag 2,5 uur. Eerst weer een uitgebreide voetmassage, ontspanningsmassage (en dat was niet voor zn tijd na al die yoga) en een gezichtsbehandeling. Ik kan hier wel aan wennen.

Hoe vaak ik in slaap ben gedut om weer wakker te worden van mijn eigen gesnurk is ronduit genant. Dat wel.

Maar het is gewoon echt zo verschrikkelijk genieten…

Na de spa had ik dan wel even tijd voor de lunch en om aan het zwembad te zitten en er zelfs in te springen. Niet heel lang want een uurtje later begon de restorative yoga. Erg lekker ook!

Maar inmiddels is wel de tijd aangebroken om dingen voor het vertrek te fixen. De vlucht is al geboekt van Lombok naar Jakarta morgen, en omdat dit pakket een brengservice heeft hoef ik alleen door te geven hoe laat ik vlieg. Maar als ik dat voor de zekerheid even opzoek zie ik in de mail een vluchtbevestiging van Lionair voor een vlucht met Batik om 13:00. Heel bijzonder, ik heb Superairjet om 14:30 geboekt voor zover ik weet. Wat zal ik zeggen… Netjes van ze dat ze tenminste wel ook een mail hebben gestuurd dat mijn vlucht geannuleerd is en me hebben omgeboekt. De tijd ben ik minder bij mee maar het is ok. En Batik schijnt een heel prima maatschappij te zijn. Hopelijk hebben ze niet bedacht dat ze mijn gekochte stoel afpakken want dan ben ik minder happy.

Alleen de overnachting in Jakarta moet ik nog boeken. Want morgen is de 19e en de 20e vlieg ik pas weg. Ik zou makkelijk nog een dag in Lombok kunnen blijven maar ik wil naar de tuinen in Bogor en nog even terug naar de chinees ook. En ik wil het er niet op wagen dat er iets geannuleerd wordt waardoor ik in de problemen kom.

Via facebook heb ik gehoord over een capsulehotel in het vliegveld dat relatief betaalbaar lijkt. Gezien bagageopslag is betaalbaar relatief want het is al gauw goedkoop dan. Booking geeft aan dat het vol is, de site zelf geeft geen prijzen of info, dus is ook wat tricky, maar de app Tiket redt me hier uit alles dat bestaat. Wat een zegen die app. En zo bleek het dus makkelijk te boeken en slaap ik morgen in een futuristische capsule. Ziet er niet uit, maar de locatie is enorm practisch.

Na het regelen daarvan heb ik nog maar even tijd om te eten (alweer) en dat is de lekkerste spaghetti ever.

Dan de shops weer in om de gekkosarong voor Sheila te halen. Er is maar 1 standje waar er niemand staat te krijsen dus het is logisch dat ik hem daar haal.

De tas is zo ver mogelijk ingepakt, morgen nog even de was ophalen, de motor inleveren, en dan is het tijd om Lombok te verlaten. Jammer hoor. Het is hier echt heel erg fijn en ik had me nog veel langer kunnen vermaken. Maar wat een voorrecht dat ik hier zo lang heb mogen vertoeven.